آیین رونمایی از کتاب چاپی و صوتی «قرار بانه» برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب چای و صوتی «قرار بانه» به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ - 05February 2020

یه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در آیین رونمایی از کتاب چاپی و صوتی "قرار بانه" و فیلم مستندی به همین نام، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: تاریخ شفاهی در حوزه نقش زنان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است و می‌طلبید که بانوان حضور جدی‌تری در صحنه داشته باشند لذا تصمیم گرفتیم این بخش را به قلم توانمند نویسندگان و هنر‌مندان احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب «قرار بانه» ظلم و جور دولت‌های مستکبر و سلطه‌گر که کمر همت برای ساقط کردن انقلاب بسته بودند در خطه بانه به تصویر کشیده شده است.

مجتهدزاده ادامه داد: همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از مولفه‌ها اخلاق و معنویت است، پرداختن به مدل مجاهدت و ایثارگری رزمندگان به عنوان مولفه‌های اخلاق و معنویت از جمله راه‌های مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت انتقال و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، گفت: پیشرفت و امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی رزمندگان دفاع مقدس است، بنابراین برای آشنایی جوانان با مجاهدت ایثارگران آن دوران این کتاب تدوین شد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: دشمن برای سیاهنمایی ایران فیلم‌های مورد‌دار را به جشنواره‌ها راه می‌دهند که تصویر نامناسبی از ایران نمایش دهند و از راهیابی فیلم‌هایی که به دوران دفاع مقدس می‌پردازند، واهمه دارند.

وی در پایان گفت: وظیفه ماست که خاطرات گران‌بهای آن دوران را در اختیار نسل جوان که آن دوران را ندیدند قرار دهیم تا با نظام سلطه و بلایایی که بر سر کشور‌های مسلمان از جمله ایران آورده‌اند، آشنا شوند.

در ادامه این مراسم مولف کتاب توضیحاتی ارائه کرد و دو نفر از راویان کتاب گوشه‌ای از خاطرات آن دوران را بیان کردند و بخش‌هایی از مستند قرار بانه نیز پخش شد.

همچنین «رهبر» از فعالان حوزه فرهنگی دوران دفاع مقدس در شهر بانه با بیان خاطراتی از آن دوران به نقش اثرگذار زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت.

در انتهای مراسم با حضور میهمانان مراسم رونمایی از کتاب انجام شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار