وزیر بهداشت در اولین جلسه شورای سیاستگذاری طب ایرانی – اسلامی:

طب سنتی ایرانی باید از محجوریت خارج شود/لزوم تاسیس داروخانه‌های گیاهی و طبیعی

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت احیای طب سنتی ایرانی گفت: امیدواریم این رشته از محجوریت خارج شود و در این دوره تغییر جدی به لحاظ کمی و کیفی در این حوزه ایجاد شود و شاهد ارتقای جایگاه طب سنتی باشیم.
کد خبر: ۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ - 11January 2015

طب سنتی ایرانی باید از محجوریت خارج شود/لزوم تاسیس داروخانه‌های گیاهی و طبیعی

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، اولین جلسه شورای سیاستگذاری طب ایرانی – اسلامی صبح امروز به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد.

دکتر هاشمی در این جلسه با تاکید بر ضرورت احیای طب سنتی ایرانی گفت: امیدواریم این رشته از محجوریت خارج شود و در این دوره تغییر جدی به لحاظ کمی و کیفی در این حوزه ایجاد شود و شاهد ارتقای جایگاه طب سنتی باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت تغییر مقطع رشته طب سنتی ایرانی از دکترای تخصصی (PhD) به دستیاری بالینی تاکید کرد و در ادامه گفت: در این صورت خدمات بالینی بهتر ارائه خواهد شد و زمینه جهت جذب نفرات برتر آزمون دستیاری و یا رتبههای برتر دانشجویان پزشکی در این رشته فراهم میشود.

هاشمی در ادامه افزود: بهتر است داروخانههایی نیز برای ارائه فرآوردههای طبیعی راهاندازی و آماده گردد.

وزیر بهداشت ارتقای جایگاه طب سنتی ایرانی – اسلامی را جزء سیاستهای کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد اقدامات شورای سیاستگذاری طب سنتی باعث پشت سر گذاشتن دوره فترت این حوزه شود و قدمها و گامهای موثری در راستای گسترش کمی و کیفی طب ایرانی برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها