برنامه نمایش روز نهم جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت

نمایش فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز با نمایش پنج فیلم در بخش‌های مختلف ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۸۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ - 09February 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در نهمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چهار فیلم در بخش‌های مختلف نمایش خواهند داشت.

سانس اول «خون شد»

خون شد نام فیلمی به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی که طبق جدول نمایش‌ها در نهمین روز جشنواره فیلم فجر نمایش داده خواهد شد.

سواد کوه، قائم‌شهر و مناطق مختلفی از تهران (کوچه‌های خیابان ری، زادگاه کارگردان) دیگر لوکشین‌های «خون شد» هستند.

محمدصادق رنجکشان به عنوان مجری طرح و سرمایه‌گذار در این پروژه حضور دارد و سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق‌نورد، سیامک صفری و ... گروه بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.

سانس دوم «دشمنان»

فیلم سینمایی دشمنان به نویسندگی بردیا یادگاری، تهیه‌کننده مجید برزگر و بازیگری رویا افشار، ندا جبرائیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی، سعید آرمند و بردیا یادگاری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه‌‌‌‌‌ داستان این فیلم آمده است؛ آدم فکر می‌کنه هر چی سن­ و سالش بالاتر میره قوی­تر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.

سانس سوم «پوست»

فیلم سینمایی اثری به کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح است. پس از چند فیلم ویدیویی، این نخستین فیلم ترکی سینمای ایران است که به صورت حرفه‌ای تولید و اکران می‌شود. فیلم پوست نخستین اثر بلند سینمایی برادران ارک است. سال ۱۳۹۶ نیز فیلم کوتاه حیوان با کارگردانی این دو برادر، جوایز متعدد جهانی و ملی ایران از جمله جایزه سینه فونداسیون فستیوال کن و سیمرغ بلورین جشنواره فجر را از آن خود کرده‌است.

موضوع این فیلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و دربارهٔ خانواده ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل می‌شود. فیلم‌برداری این فیلم، در روستای باویل و میلان شهرستان اسکو انجام شده است.

جواد قامتی، فاطمه مسعودی فر، محمود نظر علیان، ناصر هاشمی و هادی افتخارزاده بازیگران این اثر سینمایی هستند.

سانس چهارم «خط باریک قرمز» و «کوچه»

«خط باریک قرمز» مستندی از فرزاد خوشدست است که در خلاصه آن آمده است؛ یک گروه زندانی نوجوان تصمیم می‌گیرند با کمک چند مربی نمایش، تأتری را روی صحنه ببرند تا اگر موفق بود، به بهانه‌ی اجرا در یک جشنواره بزرگ تأتر در تهران، یک روز از زندان خارج شوند؛ اما روز قبل از اجرا عده‌ای از آنها نقشه فرار دارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار