علی اصغر جعفری خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی مقاومت در ۱۰ اسفند/ حضور کشور‌های حوزه مقاومت در نمایشگاه سردار شهید سلیمانی

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: نمایشگاه بزرگ بین‌المللی جبهه مقاومت که به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری شده با حضور کشور‌های حوزه مقاومت در ۱۰ اسفند افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ - 09February 2020

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی مقاومت در ۱۰ اسفند/ حضور کشور‌های حوزه مقاومت در نمایشگاه سردار شهید سلیمانیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری نمایشگاه بزرگ بین‌المللی «جبهه مقاومت و پایان حکومت داعش» صبح امروز با حضور «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سالن شهدای دزفول موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی‌اصغر جعفری در ابتدای این نشست اظهار داشت: در آینده نزدیک چند برنامه مهم در حوزه مقاومت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بعد از شکل‌گیری داعش بخش زیادی از منطقه سوریه و عراق مورد اشغال آن‌ها قرار گرفت، گفت: اگر مدافعان حرم نبودند امروز شاهد برپایی حکومت داعش بودیم. این اتفاق یک معجزه الهی بود که حاصل ایثارگری شهید سلیمانی و همرزمانش بود. به همین منظور تصمیم گرفتیم این مجاهدت بازنمایی بشود و در معرض دید مخاطبان داخلی و گردشگران خارجی قرار بگیرد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه گفت: از سال گذشته صحبت‌هایی با سردار سلیمانی شد تا این نمایشگاه به شکل مطلوبی برگزار شود. جلساتی هم با کشور‌های لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و ... داشتیم تا نمایشگاه جبهه مقاومت به بهترین شکل ممکن برگزار شود. همچنین ادوات داعش که به غنیمت گرفته شده به دستور سردار شهید سلیمانی وارد کشور شد. از طراحان بسیاری هم برای اجرای این موزه دعوت شد. قرار بود که جلسه دیگری با سردار سلیمانی داشته باشیم تا نظرات نهایی ایشان را بشنویم که متاسفانه با شهادت ایشان مواجه شدیم.

جعفری در این خصوص افزود: شهادت سردار سلیمانی مانع از متوقف شدن برگزاری این نمایشگاه نخواهد شد و بنا به تصمیم هیات مدیره، سراسر نمای این نمایشگاه به نام سردار سلیمانی نامگذاری شده است که در روز افتتاحیه ۱۰ اسفند از تندیس سردار سلیمانی رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه تا آخر اسفند برای عموم مردم رایگان خواهد بود. در روز افتتاحیه از سفرای کشور‌های منطقه و گردشگران خارجی دعوت خواهد شد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افرود: بخشی از این نمایشگاه مرتبط با داعش و بخشی از آن مرتبط به کشور‌های حوزه مقاومت شامل افغانستان، بحرین، بوسنی، فلسطین و ... خواهد بود که شامل بخش‌های متنوعی خواهد بود. بخشی از این تصاویر به دلیل عمق جنایت معاندان قابل ارائه نیست. اما سعی شده تا بازدیدکنندگان با بخش‌هایی از آن‌ها آشنا شوند. بخشی از نمایشگاه مرتبط با عتبات عالیات و روند توسعه آن در قبل و بعد از انقلاب است که مقدمات آن نیز انجام شده است.

وی در ادامه گفت: سال آینده چهلمین سال تحمیل جنگ علیه ایران اسلامی است. برنامه‌های مفصلی در نظر گرفته شده است. در همه استان‌ها ستاد‌هایی به این منظور تشکیل شده که زیر نظر ستاد مرکزی به ریاست سردار کارگر تشکیل خواهد شد که ریز برنامه‌های آن به زودی اعلام می‌شود.

جعفری در خصوص اکران آثار مرتبط با حوزه مقاومت بیان داشت: در ایام جشنواره فیلم فجر آثاری در موزه دفاع مقدس اکران می‌شود که بعد از پایان جشنواره جلسات نشست نقد و بررسی این آثار که مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است برگزار خواهد شد. همچنین در طول سال نیز اکران این آثار را در برنامه‌های موزه لحاظ شده است. همچنین سریال «صیاد شیرازی» را با مشارکت صدا و سیما در دست تولید داریم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار