حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری:

باورپذیری «آن مرد با باران می‌آید» بخاطر میناکاری قصه است/ از نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انقلاب غفلت شده بود

امام جمعه موقت تهران میناکاری درست قصه «آن مرد با باران می‌آید» را علت باورپذیری این کتاب دانست و گفت: از نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انقلاب غفلت شده بود که خوشبختانه در این کتاب به‌درستی به آن پرداخته شد.
کد خبر: ۳۸۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ - 09February 2020

باورپذیری «آن مرد با باران می‌آید» بخاطر میناکاری قصه/ از نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انقلاب غفلت شده بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» با‌ بیان اینکه نوجوانان و جوانان مخاطبان این کتاب هستند، اظهار داشت: شخصاً از خانم سامانی تشکر می‌کنم چراکه خواندن این کتاب ما را وارد حال و هوای خاطرات مدرسه کرد.

وی تحرک و طهارت را ویژگی نوجوانی دوران رژیم ستمشاهی دانست و گفت: این رمان و قلم روان، کتاب قصه‌ی واقعی از نسل ما در سال‌های ۵۶ و ۵۷ و جلسات مخفیانه، شعارنویسی‌ها و کیف کردن از تعطیلی مدرسه و دلشوره پدران و مادران است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آن روز‌ها نسل ما خیلی زود بزرگ می‌شد و نویسنده در این کتاب خوب این مسئله را ارائه کرده است. سعادت‌مندی نسل ما این بود که شاهد بیداری ایرانی بود که احساس و تعلق خاطر دینی و حال و هوای انقلابی در کنار شخصیت امام (ره) داشت.

حاج‌علی‌اکبری ضمن تشکر مجدد از نویسنده کتاب «آن مرد با باران می‌آید» ادامه داد: تشکر من بخاطر این است که نویسنده در این کتاب به سمت موضوع نقش آفرینی دانش آموزان در انقلاب اسلامی رفته است. موضوعی که در گذشته خوب تبیین نشده بود و آن را برجسته‌سازی کرده است. کتاب «از اینجا شروع می‌شود» کتاب مناسبی است که در گذشته در این زمینه چاپ شده بود.

وی گفت: جریان دانش آموزی از دهه ۲۰ با شهید نواب صفوی فعالیت داشته‌اند، این جریان دانش آموزی در دهه ۳۰ و ۴۰ ادامه داشت و در دهه ۵۰ به اوج می‌رسد و با گروه ابوذر نهاوند ادامه پیدا می‌کند. بعد از ۱۷ شهریور فضای سنگینی حاکم شد تا اینکه مدارس باز شد و دوباره حضور جامعه دانش‌آموزی انقلاب را حرکت مضاعف داد. هرجا دبیرستانی‌ها آمدند کار متفاوت دنبال شد؛ بچه‌ها بخاطر روح آزاد، بی تعلق بودن و تحوگرا دارند و بهمن دلیل آن‌ها کار‌ها را متفاوت پیش می‌برند.

امام جمعه موقت تهران درخصوص ویژگی‌های کتاب «آن مرد با باران می‌آید» گفت: واقعا این اثر کتاب خوب و خواندنی است و ویژگی‌های داستان را در کوتاهی و اختصار و پردازش شخصیت‌ها را انجام داده است. در یک رمان زیبا محقق‌گری خوب انجام شده و وقایع از قلم نیفتاده است که بسیار جذاب و خوب و به انداز است. بعلاوه میناکاری‌هایی که در قصه انجام شده، قصه را باورپذیر کرده است و دست خیال خواننده را بازگذاشته است که برجذابیت موضوع افزوده است. این کتاب خانواده‌محور، مدرسه‌محور و مسجدمحور است که خیلی جذاب است. کنار هم بودن جریان دانش آموزی و دانشجویی در این کتاب خوب ارائه شده است.

حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: طلایه‌داری روحانیت، جریان دین و محرم خیلی خوب، واقعی و دقیق در این کتاب آمده است. شیطنت‌ها و سربه‌هوایی بودن جوانانه کتاب را واقعی‌تر کرده و نشان می‌دهد جوانان نقطه پیش رو انقلاب بودند.

در ادامه این مراسم تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «آن مرد با باران می‌آید» رونمایی شد و نسخه اصلی آن توسط حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری به وجیهه سامانی نویسنده کتاب اهدا شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار