رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران خبر داد؛

افتتاح ۲۹۵ پروژه بسیج سازندگی مازندران در دهه مبارک فجر

سرهنگ «محمدمهدی اقبال‌پور» از افتتاح ۲۹۵ پروژه در ۲۲ شهر استان به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: ۷۲ خانه محروم، ۳ خانه سیل‌زده، ۵ مزار شهید، ۶۹ صندوق قرض الحسنه اقتصاد مقاومتی و۲۰ پروژه عمرانی بخشی از آن بود.
کد خبر: ۳۸۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ - 09February 2020

افتتاح 295 پروژه بسیج سازندگی مازندران در دهه فجربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «محمدمهدی اقبال‌پور» رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج «قاسم سلیمانی» و تسلیت ارتحال آیت الله «نورالله طبرسی»، محرومیت‌زدایی را مأموریت اصلی این سازمان برشمرد و اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی با هدف رفع محرومیت در مناطق محروم و صعب العبور و بخشی از مناطق شهری ورود پیدا می‌کند.

وی با عنوان اینکه گام دوم انقلاب یک مسیر روشنی را برای جمهوری اسلامی رقم زد، گفت: ایران اسلامی وارد یک زندگی جدیدی شد و بسیج سازندگی برنامه‌هایی را برای امسال و سال آینده ورود پیدا کرد و ما کمک می‌کنیم تا پروژه‌ها با شتاب بیشتری افتتاح شوند.

اقبال‌پور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک ابزار قدرتمند در دست دولت و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در این حوزه نگاه ما یک نگاه درازمدت بوده و اقتصاد مقاومتی که بر اساس اقتصاد کلاسیک شکل گرفته است دانش بنیان و کاملا مردمی و بر پایه آموزش است.

این مسئول از فعالیت 800 گروه جهادگر در قالب 22 گروه تخصصی متشکل از هشت هزار نیرو و 66 گروه متخصص واکنش سریع در استان خبر داد و گفت: سال آینده بر مبنای هر پایگاه یک گروه جهادی اقدام خواهیم کرد و شمار گروه‌های جهادی را به 3000 گروه خواهیم رساند.

اقبال‌پور با بیان اینکه در برنامه سال 99 تمرکزمان روی مشاغل و آموزش خواهد بود، از ایجاد 333 مشاغل خرد در بخش‌های پرورش طیور، آبزیان، باغات، کشاورزی، صنایع تبدیلی، گل و گیاه، زنبورداری، صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: 72 شغل در حوزه صنعت و معدن، 66 مورد جهاد کشاورزی، 55 مورد سازمان میراث فرهنگی، 133 شغل مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی بود و ما تا سقف 100 شغل را می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

این مسئول از ورود به بخش اقتصاد دریایی و پرورش ماهیان خاویاری در سال 99 خبر داد و از حوزه گروه‌های جهادی به عنوان حلال مشکلات اقتصادی یاد کرد و گفت: نیروسازی، کادرسازی و زبده‌سازی بخشی از وظیفه سپاه است که توسط بسیج سازندگی انجام می‌گیرد.

وی از اجرای طرح کرامت در سطح 22 شهر خبر داد و گفت: در این طرح 16 نقطه را شناسایی کردیم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی در حوزه راه و جاده، امنیتی، اعتیاد و... ورود پیدا کردیم که این کار تداوم خواهد داشت.

این مسئول از اجرای هزار و 800 پروژه در سال 98 خبر داد و گفت: این آمار تا پایان سال به سقف دو هزار خواهد رسید و در فصل گذشته هزار و 500 پروژه در حوزه عمرانی، راه، ساخت خانه‌های محروم، جاده‌های بین مزارع، پل، دیوارهای حفاظتی رودخانه‌ها، ورزشگاه‌، سالن‌های ورزشی، استادیوم، ساخت خانه‌های سیل‌زده را به سرانجام رساندیم.

اقبال‌پور ادامه داد: در حوزه ساخت خانه‌های سیل‌زده از تعداد 493 خانه‌ای که تقبل کردیم، 390 خانه را افتتاح کردیم و مابقی تا پایان سال به اتمام خواهند رسید.

این مسئول با بیان اینکه 88 خانه سیل‌زده نیز با اعتبارات سپاه و کمک خیرین ساخته و تحویل شد، افزود: همچنین 273 خانه سیل‌زده در ابتدای سال ترمیم و ساکن شدند.

وی از راه‌اندازی 647 صندوق اشتغال‌زای محله‌محور در اسال 98 خبر داد و گفت: امسال با هدف کیفی‌سازی توسط 16 تسهیل‌گر کار به روش علمی و ایجاد شغل پیگیری شد.

اقبال‌پور از تخصیص یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار اشتغالزایی در سال 98 خبر داد و شمار آموزش دیدگان مهارتی و فنی و حرفه‌ای را 10 هزار و 656 نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا 383 شغل ایجاد شده است که نمونه آن دهکده اقتصاد مقاومتی روستای سمسکنده ساری است.

این مسئول از اجرای 41 پروژه عمرانی با اعتبار 15 میلیارد تومان در حوزه راه خبر داد و گفت: 71 پروژه عمرانی دستگاه‌ها با اعتبار 31 میلیارد تومان به سرانجام رسید.

وی همچنین شمار پروژه‌های محرومیت‌زدایی را در سال 98 هزار و 300 پروژه اعلام کرد و گفت: در این راستا 108 میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی 50 درصد سپاه و 50 درصد مردم و خیرین هزینه شد.

این مسئول از افتتاح 295 پروژه در 22 شهر استان به مناسبت دهه فجر خبر داد و با اشاره به افتتاح 15 پروژه در شهرستان بابل، گفت: در مجموع 72 خانه محروم، 3 خانه سیل‌زده، 5 مزار شهید، تهیه 50 جهیزیه نوعروسان، 6 پروژه محرومیت‌زدایی، 69 صندوق قرض الحسنه اقتصاد مقاومتی، 50 صندوق قرض الحسنه، 20 مورد پروژه عمرانی در این ایام مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها