مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر فرهنگ عاشورایی محقق شد

سردار «عبدالله ملکی» با بیان اینکه امام با ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و با تدبیر و مدیریتی که رمز پیروزی این انقلاب بود این نهضت را با مبانی فکری و ارز‌ش‌های الهی و اهداف انبیا پیش برد، گفت: امام با این فرهنگ و فرهنگ عاشورایی این نهضت را به پیروزی رساند.
کد خبر: ۳۸۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ - 09February 2020

امام با فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امشب در مراسم اربعین شهید «سلیمانی» در مسجد جامع المهدی روستای کاسه‌گرمحله شهرستان نور، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و شهید حاج «قاسم سلیمانی» به نقش علما در هدایتگری مردم و شکل‌گیری انقلاب مشروطه اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) از تجربه مردمی انقلاب مشروطه و جنبش ملی شدن صنعت نفت در جریان انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی افزود: علما مردم را بسیج کردند و بدون علما حرکت انقلاب امکان نداشت و امام از تجربه بزرگ قیام 15 خرداد و با کمک مردم و مبانی فکری الهی این نهضت و انقلاب را به پیروزی رساند.

ملکی با بیان اینکه دشمن از 23 بهمن 57 جنگ علیه جمهوری اسلامی را شروع کرد، افزود: ضد انقلاب در روستاهای کردستان جنگ را با کمک استکبار جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرده بودند و جنگ‌های داخلی در بخشی از آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان و سیستان و بلوچستان و گنبد از همان زمان آغاز شد.

این مسئول بیان کرد: جنگ دشمن در خوزستان از اوایل سال 58 شروع شده بود و این در یک سند رسمی در سازمان ملل ثبت شد که قبل از شروع جنگ تحمیلی بعثی‌ها 637 مورد به جمهوری اسلامی تجاوز هوایی و دریایی و زمینی داشتند که با مقاومت نیروهای سپاه تیر دشمن به هدف نخورد.

وی با بیان اینکه مردم فهمیم ما نهضت خمینی را به نتیجه رساندند و خون‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شد و در مازندران بیش از 58 شهید تقدیم کردیم به دیدار از مبارزین انقلابی اشاره کرد و گفت: در آن زمان وحشت مردم بابصیرت این انقلاب را با تلاش و کوشش به نتیجه رساندند و طی 41 سال با خون خود پاسداری کردند.

این مسئول با بیان اینکه امام با ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و با تدبیر و مدیریتی که رمز پیروزی این انقلاب بود این نهضت را با مبانی فکری و ارز‌ش‌های الهی و اهداف انبیا پیش برد، خدامحوری، ایجاد قسط و عدالت، وحی آسمانی،  قرآن، ائمه اطهار و عترت را از اهداف انبیاء دانست و افزود: امام با این فرهنگ و فرهنگ عاشورایی این نهضت را به پیروزی رساند.

ملکی به نقش مردم بابصیرت در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردند و این انقلاب بدون پشتوانه مردم و تفکر امام پیروز نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه شهید «ابومهدی الهندس» آرزوی شهادتی را داشت که مقام معظم رهبری بر پیکرش نماز اقامه کند، گفت: همه شاهد بودیم که این اتفاق افتاد و اینها نشانه ایمان، کمال و بصیرت است و مردم ایران علیرغم همه سختی‌ها و فشارها در مقابل مشکلات خوب ایستادگی و صبوری می‌کنند.

وی افزود: منافقین در مسئله گرانی بنزین از طریق فضای مجازی مشکلاتی را ایجاد کردند و روی ذهن و افکار مردم و جوانان کار کردند و نتیجه این شد که جوان احساسی بنر شهید سلیمانی را پاره کرد و خانواده این شهید آن جوان را بخشیدند و مشکل جوانان ما از بی‌اطلاعی مسائل است و ما باید خوب منتقل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها