ولایتی:

انقلاب اسلامی، آزادی‌خواهان دنیا را امیدوار کرد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: انقلاب بزرگ اسلامی، تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا را امیدوار کرد.
کد خبر: ۳۸۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ - 10February 2020

انقلاب اسلامی، آزادی‌خواهان دنیا را امیدوار کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در جلسه هم‌اندیشی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با شعار «استمرار مقاومت، میراث شهید مقاومت» از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: دهه مبارک فجر، عید انقلاب، تاریخ ایران و خمینی کبیر است و حرکتی اثرگذار در تاریخ ایران محسوب می‌شود. نهضت تاریخ سازی که معادلات را تغییر داد و نویدبخش رهایی ملت‌های مسلمان و مستضعفین عالم شد.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر، دهه پاسداشت این انقلاب کبیر و فرصتی برای بازآفرینی انقلاب اسلامی به دست مردم ایران است، افزود: در ایران و قبل از برپایی جمهوری اسلامی، حاکمیت و مناسبات بین حاکم و مردم، همواره رابطه غیراسلامی، سلطان و رعیت و غالب و مغلوب بوده است، دهه فجر آمد و این سلسله غلط، این هندسه معیوب و این رشته بیمار را قطع کرد و تمام شد. این برکات، این انتقال مهم و این تغییر خط، در دهه فجر انجام گرفت و لحظه‌ای تاریخی و مهم است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با تاکید بر این‌که پس از چهار دهه از عمر انقلاب، امروز به روشنی می‌توان کمیت و کیفیت نتایج ارزشمند و دستاوردهای شگرف آن را در سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی با رهبری مقام معظم رهبری نظاره کرد، نمونه‌هایی از این دستاوردها را برشمرد و اظهار داشت: عزّت ایران و ایرانی، بلکه عزّت اسلام و مسلمین، در این دهه، به‌دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ایران پایه‌گذاری شد و در حقیقت، انقلاب بزرگ اسلامی، تمام مسلمانان و آزادیخواهان دنیا را امیدوار کرده است.

ولایتی ادامه داد: در جهانی که مستکبران و سلطه‌گرانی از شقی‌ترین انسان‌ها چشم را بر تمامی ارزش‌های والای انسانی فرو بسته‌اند و شقاوت را به حد اعلای خود رسانده‌اند؛ تروریسم را خلق می‌کنند و جان هزاران کودک و انسان بی گناه را می‌گیرند و با وقاحت از مبارزه با آن دم می‌زنند، دیگران را از رسیدن به حق خود محروم می‌کنند و در مقابل، شعار دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند.

وی اظهار داشت: ملتی با هدایت‌های حکیمانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و در منظومه فکری اسلام ناب، به پا می‌خیزد و ندای «هیهات من الذله» سر می‌دهد و مقاومتی اسلامی و انسانی را آغاز می‌کند. مقاومتی که آزادی فلسطین و رهایی قدس شریف از بند اشغال، هدف متعالی و اولویت اول آن را تشکیل می‌دهد و اکنون که مقاومت، تمامی نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرده است از معامله صحبت می‌کنند. این معامله نیست بلکه فریب و خیانت است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در خصوص ارائه معامله قرن از سوی «ترامپ»، تاکید کرد: به عقیده ما هر طرحی که حق مسلم ساکنان اصلی فلسطین در تعیین حق سرنوشت خود را زیر پا بگذارد محکوم به شکست است. این نیز یکی از صفحات ناپاک تاریخ است که همچون دیگر صفحات آلوده، با اذن خدای متعال و یاری او بسته خواهد شد و تنها راه علاج مسئله فلسطین مقاومت و تنها راه حل سیاسی و دموکراتیک آن نظرخواهی از مردمان فلسطین برای تعیین حق سرنوشت خود است.

ولایتی افزود: این راه حل در قالب طرح همه پرسی در سرزمین فلسطین توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، به خوبی بیان شده و در مجامع بین‌المللی نیز ارائه و ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب با خون شهیدان به‌ویژه شهید سلیمانی، جان تازه‌ای گرفته است و جوانان و ملت‌های مسلمان، مکتب شهید سلیمانی را به‌عنوان یک هدف و آرمان دنبال می‌کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به شکست نظام سلطه در حوزه جنگ سخت و در مواجهه میدانی با اندیشه و گفتمان مقاومت اسلامی، گفت: نظام سلطه و استکبار برای جبران شکست و رفع درماندگی و استیصال در نبرد نظامی و میدانی در مقابل جبهه مقاومت اسلامی، به جنگ نرم روی آورده است.

ولایتی تاکید کرد: امروز امت اسلام برای حفظ دستاوردهای میدانی و سیاسی ناشی از پیروزهای جبهه مقاومت و همچنین عبور از توطئه‌های نرم و سخت موجود و پیش رو که قدرت‌های بین‌المللی تدارک دیده‌اند، بیش از هر زمان دیگری به وحدت و اتحاد که مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مقصد و هدف غایی تمام جنبش‌های اسلامی است، نیازمند است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها