چاووش‌اوغلو: هیچ توافقی با هیأت روسی درباره ادلب حاصل نشد

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه در گفت‌وگو‌ها با هیأت روسی به هیچ توافقی درباره ادلب نرسیدند، خواستار توقف هرچه سریع‌تر عملیات ارتش سوریه در ادلب شد.
کد خبر: ۳۸۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ - 10February 2020

چاووش‌اوغلو: هیچ توافقی با هیأت روسی درباره ادلب حاصل نشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) درخواست خود برای توقف عملیات ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در استان ادلب را تکرار کرد.

چاووش‌اوغلو در نشست خبری با وزیر خارجه اسلوونی، گفت در مذاکرات با هیأت روسی که برای گفت‌وگو درباره وضعیت ادلب به آنکارا سفر کرده بود، به هیچ اتفاق نظری نرسیدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه نشست اول هیأت ترکی با هیأت روسی درباره ادلب شکست خورده است، گفت در حال برنامه‌ریزی نشست دومی هستند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تهدید کرد اگر در نشست دوم هم به توافقی برای توقف عملیات‌ها و مصالحه در ادلب نرسند، موضوع را به دیدار «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور ترکیه و روسیه می‌برند.

به نوشته آناتولی، نشست هیأت‌های روسی و ترکی سه ساعت به طول انجامید و در جریان آن درباره گام‌هایی برای تسریع فرایند سیاسی در سوریه و نیاز به تامین صلح در استان ادلب صحبت شد.

پیش از این نیز «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه آنکارا نقشه‌های جایگزینی برای وضعیت ادلب دارد، تهدید کرد اگر به هشدار‌های ترکیه در قبال عملیات ارتش سوریه در این استان بی‌توجهی شود، آن نقشه‌های جایگزین را اجرا می‌کنند.

تهدید‌های ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار