رئیس جمهور در یوم الله ۲۲ بهمن:

قدرت نظامی ما روز به روز پیشرفت می‌کند/ موشک‌باران عین‌الاسد خواست مردم بود

حسن روحانی گفت: نیرو‌های مسلح ما موشکباران پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق را در راستای خواسته مردم انجام دادند. مردم انتقام را خواستند و نیرو‌های مسلح سخن مردم را به کرسی نشاندند.
کد خبر: ۳۸۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ - 11February 2020

به گزارش اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران اظهار داشت: بهمن ۵۷ در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد. علی‌رغم اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و علی‌رغم اینکه جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند، ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابر قدرتی با دست خالی و دلی مطمئن، در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی افزود: بی‌تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷ اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم. بدون عنایت خداوند چگونه امکان‌پذیر بود که در برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتواند بزرگترین پیروزی تاریخی را رقم بزند.

انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم، گفت: تمام انقلاب ما درواقع یک انتخاب بود. من می‌خواهم به این سؤالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب ممکن است به وجود آمده باشد، پاسخ دهم. چرا ملت ایران در ۴۱ سال پیش انقلاب را انتخاب کردند و چرا رژیم گذشته را سرنگون کردند؟

روحانی تصریح کرد: درواقع انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود؛ مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردمسالار دینی، بین یک فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی با ایمان و دانش و سیاست همچون امام خمینی (ره)، امام را انتخاب کردند.

وی تأکید کرد: ملت ما مردمسالاری را انتخاب کردند. ملت ایران بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، استقلال را انتخاب کردند. به اعتقاد من این انتخابات امروز هم پیش‌روی مردم باشد، پاسخ مردم ما، پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است. انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است یعنی مردم ما بین اسلام و کفر، بین حق و باطل، بین نظام مردمی و دیکتاتوری، مسیر حق و عدل را انتخاب کردند.

رژیم گذشته به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد، انقلاب نمی‌شد

روحانی گفت: اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد، نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته، مردم را آزاد می‌گذاشت تا نوع حکومت را انتخاب کنند و قانون اساسی مورد نظر خود را انتخاب کنند و بین استقلال و وابستگی، استقلال را انتخاب کنند و اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالمِ آزاد ملی تن می‌داد، انقلاب نمی‌شد. انقلاب بر این مبنا بود که درِ انتخابات بسته شده بود، انسداد درب انتخابات و مسیر انتخابات، مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ، این زنجیر را پاره کنند و راه را برای انتخابات باز کنند.

روحانی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی یک حادثه‌ای بود که ۴۱ سال پیش تحقق پیدا کرد. پدران و برادران و خواهران ما در آن عصر، راه انقلاب را برگزیدند. از ما می‌پرسند که آیا امروز هم ما ناچاریم همان راه ۴۱ سال پیش را دنباله‌روی و پیروی کنیم؟ پاسخ این است که حضور و انتخاب مردم منحصر به ۴۱ سال پیش نبوده است. هر روز مردم در انتخابات رسمی یا غیررسمی شرکت کردند.

وی افزود: جامعه‌ای که در آن آزادی وجود دارد، انتخابات مستمر در آن اتفاق می‌افتد. جامعه‌ای که در آن مردم‌سالاری وجود دارد و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند، همواره انتخابات وجود دارد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر مردم ما فقط در ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن ۵۷ راهی را برگزیدند، در فروردین سال ۵۸ به صورت رسمی مجدداً نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند.

روحانی گفت: مردم در انتخابات خبرگان قانون اساسی یک بار دیگر به انتخابات دعوت شدند. مردم برای همه پرسی قانون اساسی در سال ۵۸ یک بار دیگر به انتخابات دعوت شدند و هر سال مردم در هر موضوع مهمی به انتخابات دعوت می‌شوند. در هر موضوع مهمی از مردم خواسته می‌شود تا رأی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن مردم آزاد هستند که به خیابان‌ها بیایند، انقلابشان را تأیید کنند، بار دیگر با امام (ره) و رهبری بیعت کنند و یا اینکه در خانه بمانند، اما مردم هر سال انقلاب، راهپیمایی و حضور در صحنه را انتخاب کرده‌اند.

رئیس جمهور گفت: انقلاب ما بر مبنای انتخاب بزرگ یک ملت در چهل و یک سال پیش و در انتخاب‌های بعدی به وجود آمد و تکامل پیدا کرد.

آمریکا تحمل پیروزی انقلاب اسلامی را نداشت

روحانی تصریح کرد: البته روشن است ما در تمام مقاطع از روز اول پیروزی انقلاب با دشمنان قسم خورده و سرسختی مواجه بودیم، تأثیر انقلاب اسلامی تنها در داخل ایران نبود، بلکه بر منطقه و جهان، مسلمانان و آزادیخواهان تأثیرگذار بود.

وی تأکید کرد: به همین دلیل آمریکا تحمل پیروزی انقلاب اسلامی و ملت ایران و بیرون راندن ابرقدرت آمریکا از ایران را نداشت. طبیعی است که این پیروزی غیرقابل تحمل باشد. طبیعی است که از ۴۱ سال پیش هر شب خواب بازگشت به این سرزمین را ببینند، آن‌ها به خوبی می‌دانند که ایران چه مقدار اهمیت دارد و نقش ایران در منطقه چیست.

رئیس جمهور تأکید کرد: آن‌ها می‌دانند که قدرت ایران در منطقه یکی از بالاترین قدرت‌ها و یا به یک معنا، بالاترین قدرت منطقه حساس خاورمیانه است، به همین دلیل از روز اول دشمن بزرگ ملت ایران، آمریکا و صهیونیست بود.

آمریکا می‌گوید چرا مردم حق انتخاب دارند

وی ادامه داد: آمریکا می‌گوید چرا مردم انتخاب کردند، سخن آمریکا این است که مردم حق انتخاب نداشتند. نظام شاهنشاهی را آمریکا انتخاب کرده بود و آمریکا می‌خواست که باقی بماند آن‌ها می‌گویند چرا مردم راه جدیدی را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند.

روحانی اظهار داشت: معتقدیم ملت ایران همیشه و در همه مسائل مهم حق انتخاب دارند، اما دشمنان ما می‌گویند شما حق انتخاب ندارید.

وی تصریح کرد: آمریکا می‌گوید شما باید به گذشته و به ۴۱ سال پیش برگردید، سخن مردم ما این است که ما به عقب برنمی‌گردیم، راه و مسیر ما برای پیشرفت و تعالی این کشور است، لذا می‌بینیم این دشمنی و کینه توزی در طول ۴۱ سال گذشته به شکل‌های مختلف ظهور و بروز پیدا کرد.

رئیس جمهور افزود: راه انقلاب ما همان راه روز اول است. از جوانان عزیز، دانشگاهیان و محققان خواهش می‌کنم یک بار دیگر سخن امام (ره) را در روز ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا (س) بخوانید و دقت کنید. آنچه امام در روز اول به مردم گفت تا روز آخر پای آن ایستاد.

روحانی ادامه داد: امام (ره) با مردم صادقانه رفتار کرد و به وعده اش عمل کرد و هر چه در روز ۱۲ بهمن در بهشت زهرا (س) گفت تا پایان عمر بابرکتش عمل کرد.

راه امام راه پیوسته و بدون انحراف بود

رئیس‌جمهور گفت: امام در بهشت زهرا (س) گفت سرنوشت مردم در دست خود مردم است، مردم بر سرنوشت خود مسلط هستند، مجلس باید قانونی باشد، دولت باید قانونی باشد، نظام باید بر مبنای قانون باشد. امام به مردم گفت ما به دنبال استقلال فرهنگی و سیاسی در این کشور هستیم، امام آن روز به مردم گفت ما با تجدد و تمدن مخالف نیستیم ما با فساد و فحشا مخالف هستیم. امام آن روز گفت ما به دلیل خواست مردم و اینکه مردم من را قبول دارند دولت تعیین می‌کنم.

روحانی تصریح کرد: آنچه امام در ۱۲ بهمن گفت در روز آخر زندگی هم تکرار کرد. راه امام راه پیوسته و بدون انحراف بود و مردم این صداقت را از کلام امام و عمل امام مشاهده کردند آنچه انقلاب ما را استحکام بخشیده حضور مردم و رای مردم است.

موشک‌باران عین‌الاسد خواست مردم بود

وی تاکید کرد: هرچه مردم از ما می‌خواهند باید به آن عمل کنیم، من در اینجا از نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران، بسیج و همه نیرو‌ها تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. آن روز که در بدرقه شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی مردم به خیابان‌ها آمدند و از نیرو‌های مسلح و دولت انتقام خون شهید قاسم سلیمانی را خواستند نیرو‌های مسلح ما موشکباران پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق را در راستای خواسته مردم انجام دادند. مردم انتقام را خواستند و نیرو‌های مسلح سخن مردم را به کرسی نشاندند.

روحانی اظهار کرد: آن روز که هواپیما در کنار فرودگاه سقوط کرد و قلب ما و رهبری را سوزاند، مردم از ما عذرخواهی خواستند و نیرو‌های مسلح ما عمل کردند و سریعاً از مردم عذرخواهی کردند و اعلام کردند که دقت خواهند کرد چنین اشتباهی هیچگاه تکرار نشود.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح با مردم است و به خواست مردم عمل می‌کند و در کنار مردم است. این راهی است که انقلاب اسلامی تعیین کرده است.

همه با هم باید در برابر آمریکا بایستیم

روحانی تصریح کرد: جوانان عزیز! مردم عزیز ایران! گاهی سخنانی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که با راه انقلاب و امام در تضاد است. یادتان نرود که امام همواره تاکید کرد که «همه با هم»؛ این جمله استراتژی مهم انقلاب اسلامی بود. هر وقت همه با هم بودیم ۲۲ بهمن آفریده می‌شود، هر وقت همه با هم بودیم آمریکا شکست می‌خورد، هر وقت همه با هم بودیم شکوفایی ایجاد می‌شود. نگذارید بگویند این جناح یا آن جناح، همه با هم باید از این کشور دفاع کنیم و در برابر آمریکا بایستیم و از حقوق ملت ایران دفاع نماییم. این انقلاب برای همه است، برای فرد یا گروه خاصی نیست.

وی گفت: در ۲۲ بهمن ۵۷ تمام ملت ایران احساس پیروزی کردند نه آن جناح یا آن جناح در ۲۲ بهمن ۵۷. تمام اقوام و مذاهب احساس پیروزی کردند. شرق، غرب، شمال و جنوب ایران احساس پیروزی کردند.

اگر ۸۳ میلیون نفر را خوشحال کردیم، کار انقلابی کردیم

روحانی گفت: اگر کاری کنیم که همه ما احساس پیروزی کنیم کاری انقلابی است. انقلاب یعنی اقدامی کنیم به نفع همه ملت. هر وقت اقدامی به نفع همه ملت کردیم و ۸۳ میلیون نفر را خوشحال کردیم کار ما انقلابی است. هر وقت ۱۰ میلیون نفر را خوشحال و ۱۰ میلیون نفر نگران و بقیه را مردد کردیم باید فکر کنیم کجای کار ما ایراد دارد.

روحانی گفت: گاهی انتخاب بین این یا آن غلط است، مقاومت یا دیپلماسی غلط است، هر دو، هم مقاومت و هم دیپلماسی. شهید سلیمانی هم سردار میدان جنگ بود و هم یک دیپلمات ارشد در مذاکره بود. شهید سلیمانی در مسیر رفتن به جلسه گفتگو با نخست وزیر عراق شهید شد، شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد. شهید سلیمانی در میدان جنگ سردار قوی و در میدان مذاکره دیپلماتی قدرتمند و عزتمند بود باید همه ابعاد شهید سلیمانی را مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی به دنبال جنگ و بی‌ثباتی در منطقه نبود، آمریکا و اسرائیل دروغ می‌گویند.

رئیس‌جمهور گفت: شهید سلیمانی به دنبال ثبات بود و با کمک ارتش و مردم عراق، به سوریه و لبنان ثبات و به منطقه امنیت داد. شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود؛ جنگی که به صلح منجر شود و صلحی که آنقدر قوی باشد که جنگی ایجاد نشود. قوت و قدرت ماست که صلح ما را حفاظت می‌کند و نیروی مسلح قوی کشور ما را در مسیر صلح نگه می‌دارد.

وی تأکید کرد: سپاسگزار صنعت دفاعی کشور هستم که در این مدت چند سال، قدرت نیرو‌های مسلح ما را دوچندان کرده است. در آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی، فرماندهان نظامی می‌گفتند قدرت نظامی ما امروز از یک سال پیش به مراتب بالاتر است.

قدرت نظامی ما روز به روز پیشرفت می‌کند

روحانی گفت: اینکه قدرت نظامی ما روز به روز پیشرفت می‌کند و برتر است و ما می‌توانیم همه نیازمندی‌های خود را با دست دانشمندان خودمان بسازیم و در تولید موشک، هواپیما، ناوچه، پدافند موفق هستیم، ناشی از دست پر توان مهندسان ایرانی است.

رئیس‌جمهور افزود: قبل از انقلاب ۹۵ درصد سلاح و تجهیزات نظامی به کشور وارد می‌شد و پنج درصد در داخل ساخته می‌شد. امروز همه نیاز‌های ما در داخل کشور تولید می‌شود، این به معنای توانمندی علمی و قدرت نظامی و دفاعی ملت ایران است.

وی تصریح کرد: ممکن است برخی فکر کنند یا جمهوریت یا اسلامیت، این سخن غلط است. ممکن است افرادی فکر کنند باید جمهوریت را تضعیف کنیم تا اسلامیت تقویت شود. با کمال ادب و احترام به این دوستان عزیز می‌گویم که اشتباه می‌کنید، تضعیف جمهوریت تقویت اسلامیت نیست. جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند.

رئیس‌جمهور گفت: در بسیاری از موارد نباید بین این یا آن انتخاب کرد، یعنی یا مقاومت یا دیپلماسی؛ نه هر دو، یا تعامل با جهان یا ایستادگی نه هر دو، یا خودکفایی در داخل یا تجارت در خارج؛ نه هر دو. در این مواقع این یا آن اشتباه است. در تاریخ انقلاب، امام (ره) به ما آموخت اسلامیت در کنار جمهوریت است. امام به ما آموخت دینداری در کنار مردمسالاری، پیشرفت در کنار عدالت است. در بسیاری از موارد، ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را باید مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: آمریکا در دو سال گذشته که این همه فشار بر مردم عزیز ما وارد کرده است، تمام تجارت و صادرات، واردات و نیازمندی‌های کشور را هدف قرار داده است تا صبر مردم لبریز شود. آنچه اختلاف محاسبه است، این است که آمریکایی‌ها جایگاه و عظمت ملت ایران را درک نکرده‌اند. آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با ۴۱ سال تمدن مواجهند. این در حالی است که آمریکایی‌ها با هزاران سال تمدن ایران مواجه هستند.

آمریکا با ۸۳ میلیون نفر جمعیت ایران مواجه است

رئیس‌جمهور تأکید کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۱ سال گذشته اقدامات بسیار مهمی را برای تکمیل تمدن اسلامی و ایرانی انجام داده است. آمریکا با نظام مواجه نیست. آمریکا با دولتمردان مواجه نیست. آمریکا با ۸۳ میلیون نفر جمعیت ایران مواجه است. مردم ما یکپارچه و یکصدا هستند. آنجا که بحث ملت باشد، یک صدا وجود دارد. آنجا که بحث انقلاب و منافع ملی باشد، یکصدا بلند است.

وی ادامه داد: در روز تشییع جنازه شهید سلیمانی دیدید که همه مردم یکصدا بودند. چشم‌ها همه گریان بود و نگاه‌ها همه به سمت آسمان بود. همه مردم با مشت گره کرده در مقابل آمریکا ایستادند و نظر خود را در آن راهپیمایی بزرگ و تشییع جنازه عظیم اعلام کردند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال ملت تسلیم شده و کشور غارت شده است. آمریکا به دنبال دولتی است که پشیمان است و نمی‌خواهد بار مسئولیت را به دوش داشته باشد. آمریکا نمی‌خواهد که دولت و نیرو‌های مسلح زیر پرچم جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب ایستادگی کنند.

وی گفت: تلاش این بود که مردم برای تأمین نیازمندی‌های روزمره خود درمانده شوند. امروز مردم در نیازمندی‌های روزمره شامل آب، برق، نان، بهداشت با مشکل عظیم و بزرگ مواجه نیستند. آمریکایی‌ها گفته بودند ما سه ماه تحریم را ادامه دهیم، موادغذایی در ایران پیدا نخواهد شد. در ایران ظرف سه ماه دارو پیدا نمی‌شود و مردم در تأمین آب، برق و زندگی‌شان دچار مشکل می‌شوند. آیا این چنین شد؟

روحانی اظهار داشت: روز‌های بسیار سختی را گذراندیم، مردم ما روز‌های سختی را گذراندند، اما در طول ماه‌های اخیر دولت و ملت بر مشکلات روز به روز فائق آمدند.

با وجود دو سال تحریم کامل، در صنعت و کشاورزی رشد کرده‌ایم

وی گفت: از متخصصان و صنعتگران بپرسید که آیا امسال در بخش صنعت و کشاورزی رشد داشته‌اید؟ علی‌رغم دو سال تحریم کامل به رشد در این زمینه‌ها دست یافته‌ایم. امروز در تولید بسیاری از موادغذایی خودکفا هستیم و در برخی دیگر، در مسیر خودکفایی قرار داریم.

روحانی گفت: روزی که انقلاب پیروز شد، تولید کشاورزی ایران ۲۶ میلیون تن در سال بود. روزی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، تولید موادغذایی ۹۷ میلیون تن بود. امروز تولید موادغذایی ما ۱۲۶ میلیون تن است.

رئیس‌جمهور افزود: این دولت در این ۶ سال به اندازه کل رژیم گذشته کار کرده است. آمریکا اشتباه کرد، نفهمید که کشاورزان و مهندسان ما در سراسر کشور با همه توان برای تأمین نیازمندی‌ها ایستاده‌اند. آمریکا فکر می‌کرد اگر بنزین را تحریم کند، کشور ما به هم می‌ریزد و در پمپ بنزین‌ها صف درست می‌شود. ما امروز بنزین را صادر می‌کنیم. در آغاز دولت یازدهم تولید بنزین کشور ۵۲ میلیون لیتر بود و امروز ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز است و تولید بنزین دو برابر افزایش یافته است.

روحانی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در رسانه‌ها سوال می‌کنند این دولت چه کار کرده است، باید بگویم در کدام بخش صنعت، کشاورزی و دفاعی، ملت ما نتوانستند مشکلات را پشت سر بگذرانند. آن‌هایی که می‌گویند در برابر آمریکا ایستادگی کنیم، اشتباه می‌کنند. باید به دست کشاورزان و صنعتگران نفت ما نگاه کنند.

رئیس جمهور گفت: من یک خبر مهم به ملت ایران اعلام می‌کنم. در زمان پیروزی انقلاب مقدار تولید گاز کشور ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز بود. روزی که دولت یازدهم شروع به کار کرد، تولید گاز ۶۲۵ میلیون متر مکعب در روز بود. ملت بزرگ ایران! پایان سال ۹۸ تولید گاز کشور به هزار میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید، این بزرگترین افتخار برای مهندسین و کارگران نفت و گاز کشور است.

روحانی تصریح کرد: ببینید کشور در چه رشدی قرار گرفته است. فقط با کشف میدان نفتی بزرگی که امسال اعلام شد، ۵۳ میلیون بشکه نفت را مهندسین ما کشف کردند.

وی تأکید کرد: آمریکا خطا و اشتباه کرد. فکر می‌کرد اگر تحریم شویم، عقب نشینی می‌کنیم، ملت ما بداند امروز ۹۷ درصد داروی کشور را مردم، کارگران، مهندسان، پزشکان و متخصصان دارویی تولید می‌کنند و فقط ما سه درصد به خارج نیازمند هستیم، آن هم می‌توانیم در سال‌های آینده تولید کنیم و به خودکفایی کامل برسیم.

روحانی افزود: ممکن است در این انتخابات گله و انتقاد داشته باشیم، اشکالی ندارد انتقاد آزاد است، اما انتقاد باشد، منتقد باشد، اما انفعال نباشد. منفعل نشوید، با صندوق رای قهر نکنید، انتخابات و صندوق رای منجی ماست.

جمهوری اسلامی باید نوسازی، سالم‌تر و شکوفاتر شود

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما در دهه پنجم انقلاب قرار داریم، باید خیلی از اصلاحات در این کشور صورت گیرد، نظام جمهوری اسلامی ما باید نوسازی شود و سالم‌تر و شکوفاتر شود، این اقدام در سایه رأی و حضور شما امکانپذیر است، با صندوق رای نباید قهر کنید، با انتخابات نباید قهر کنید به هر صورت باید پای صندوق رای حضور یابید.

وی گفت: امام ما را به انتخابات دعوت کرد که ما صندوق رای را رها نکنیم، در هر انتخابات رهبری معظم انقلاب تاکید کردند که در انتخابات حضور یابید، انتخابات غیر از عظمت ملی و ایستادگی در برابر دشمن هدف بزرگ و ارزشمندی دارد.

روحانی گفت: یکبار دیگر مثل امروز که در سراسر کشور حضور یافتید دوم اسفند پای صندوق‌های رای بروید و افتخار بیافرینید و به دشمنان اعلام کنید. مسیر ملت ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. ما در برابر دشمنان تسلیم نمی‌شویم، اما آن‌ها را وادار می‌کنیم در برابر ملت ایران تسلیم شوند و سر فرود آورند.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار