دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تنها یک گام تا تکمیل پازل حضور مردمی در سال ۱۳۹۸

سال ۱۳۹۸ با همه فراز و فرود‌های خود به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود، پس از چند حضور خودجوش و پرشور مردم در سال جاری و به خصوص در تشییع سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و متعاقب آن در یوم‌الله ۲۲ بهمن، این بار نوبت مشارکت سرنوشت‌ساز و مهم انتخابات مجلس در دوم اسفند که از هر نظر حائز اهمیت است، رسیده است.
کد خبر: ۳۸۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵ - 12February 2020

یک گام تا مهمترین حضور مردمی در سال ۹۸به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، روز گذشته مردم ایران در ۲۲ بهمن و  چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشتند و با حضور حماسی خود برگ زرین دیگری در تاریخ این آب و خاک به ثبت رساندند. ملت قدرشناس ایران با توجه به موقعیت‌شناسی و درک صحیح از شرایط موجود در منطقه و جهان همانند سال‌های گذشته با حضور با شکوه و قدرتمند خود بار دیگر با بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

سال ۹۸ با همه فراز و فرود‌هایش به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود، پس از چند حضور خودجوش و پرشور مردم در سال جاری و به خصوص در تشییع سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و متعاقب آن در یوم الله ۲۲ بهمن، این بار نوبت مشارکت سرنوشت‌ساز و مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند که از هر نظر حائز اهمیت است، رسیده است.

بدون تردید یکی از راهبرد‌های اساسی دشمن تلقین ناامیدی و یأس در بین مردم به انحاء مختلف و با استفاده از ابزار رسانه‌ای مجهز و در اختیار آنهاست که برای محقق کردن این امر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

خوشبختانه با تدابیری که شورای نگهبان در احراز کاندیدا‌های امسال مجلس شورای اسلامی مد نظر داشته است، امید است که مجلس یازدهم عصاره ملت باشد و وکلایی که از سوی مردم، بهارستان نشین می‌شوند، دغدغه‌مند آحاد جامعه باشند.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این خصوص می فرمایند: باید مردم را برای انتخابات آزاد بگذاریم و نباید کاری بکنیم که فردی بر مردم تحمیل شود. بحمدالله مردم ما دارای رشد دینی و سیاسی مطلوب می‌باشند و خود، افراد متدین و درد مستضعفان چشیده و آگاه به مسائل دینی-سیاسی و همگام با محرومین را انتخاب خواهند کرد. (نامه به تعدادی از نمایندگان مجلس؛ ۱۰ تیر ۶۶)

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی فرمودند: «جایگاه مجلس، جایگاهی بسیار عالی برای انعکاس نظرات و اراده ملت در وضع قوانین و مقررات و رگه‌های اجرایی است.»

در واقع مجلس جایگاه بسیار رفیع و بالایی دارد، و نمایندگان ملت باید قدر این فرصت و موقعیت که از سوی مردم به آن‌ها داده می‌شود را بدانند، وکیل مردم بودن افتخار ارزشمندی است که نصیب عده معدودی می شود، و گرفتن کارنامه قبولی در آن بسیار سخت است.

با توجه به شرایط و موجود بدون تردید یک حضور حماسی و آگاهانه در انتخابات مجلس یازدهم می‌تواند بسیاری از معادلات را تغییر بدهد و در جایگاه بین المللی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

حضور حداکثری مردم در انتخاباتی که سرنوشت خود را برای یک دوره چهار ساله رقم می‌زنند از هر حیث مهم است، اینکه می‌توان بی تفاوت بود و اهمیت نداد و یا اینکه از حق و حقوق شهروندی خود استفاده کرد و به نوعی از دموکراسی و حق رای برای رقم زدن سرنوشت بهتر، بهره گرفت.

در چند سال اخیر، تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها و در راس آن‌ها دولت آمریکا شرایط سختی را برای دولت و مردم ایجاد کرده است، اما خوشبختانه خللی در اراده مستحکم ملت و استکبار ستیزی آن‌ها ایجاد نکرده است.

قطعا توجه به توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های موجود می‌تواند ما را از بسیاری از وابستگی‌ها به دنیای خارج بی نیاز کند. همت بلند ایران و ایرانی در این میان مثال زدنی بوده و هست و در تمام بزنگاه‌ها عزم و اراده پولادین ملت تحسین دوست و دشمن را برانگیخته است.

آری، دوم اسفند روز سرنوشت ساز دیگری است که به سرعت برق و باد به ما نزدیک می‌شود، و بدون شک با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب فرد یا افراد اصلح برای تصدی کرسی مجلس به عنوان وکیل خود، می‌تواند نوید بخش روز‌های بهتر و امید بخش برای کشور باشد.

امروز یکبار دیگر بیش از گذشته به همدلی و همبستگی نیاز داریم تا از مشکلات موجود عبور کنیم و در این راه خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و ناکامی آن‌ها از رسیدن به اهداف شومشان، حلاوت و شیرینی دست خواهد داد که رمز آن باهم بودن و برای هم بودن برای ایرانی آباد و سربلند خواهد بود، که چنین خواسته‌ای برای مردم توانمند و همیشه در صحنه‌ی ما غیرممکن نخواهد بود.

انتخابات مجلس مهمترین و سخت‌ترین آزمون ملت در سال ۹۸ است، سالی که مردم هزینه سنگینی از جمله شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب را پرداختند. اینک ناامیدی دیگری برای دشمن پس از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در دوم اسفند در راه است. با فراموش کردن ناملایمات گذشته، آخرین جشن باشکوه ملی سال ۹۸ را به تاریخ این مرز و بوم گره بزنیم. تنها یک گام تا تکمیل پازل حضور مردمی در سال جاری باقی مانده است. 

انتهای پیام/102 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار