صالحی پس از دیدار با گروسی: ایران تحت فشار تصمیم نمی‌گیرد

رئیس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با مدیرکل آژانس بر عدم رویکرد سیاسی آژانس تاکید کرد و گفت که ایران تحت فشار تصمیم نمی‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ - 11February 2020

صالحی پس از دیدار با گروسی: ایران تحت فشار تصمیم نمی‌گیردبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در وین حضور دارد، عصر امروز (سه شنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

​رئیس سازمان انرژی اتمی بعد از این دیدار، روابط ایران و آژانس را بسیار خوب و همراه با همکاری و تفاهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این رابطه همچنان پابرجا بماند.

صالحی افزود: در دیدار با گروسی مدیرکل آژانس تاکید کردیم که ایران اهل مذاکره و منطق است؛ اما تحت هیچ فشاری تصمیم نخواهد گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در این دیدار تاکید شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به گونه‌ای عمل کند که سمت گیری سیاسی در تصمیماتش وجود نداشته باشد.

این اولین دیدار صالحی با گروسی در سمت جدیدش به عنوان مدیرکل جدید آژانس است. پیش از این سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین رفته بود با گروسی دیدار کرده بود.

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ۲۰ بهمن ماه در رأس هیأتی به منظور شرکت در سومین اجلاس دوسالانه امنیت هسته‌ای به وین پایتخت اتریش و مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاحیه این اجلاس که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و در حاشیه آن با روسای سازمان‌های انرژی اتمی چین و فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار