فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

ارتش برای حفظ آثار دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

امیر سرتیپ «ابوالقاسم رضایی» گفت: در راستای تحقق اهداف حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و همواره در کنار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۸۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ - 12February 2020

ارتش برای تحقق اهداف حفظ آثار دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، امیر سرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (چهارشنبه) به همراه فرماندهان رده‌های ارتش استان فارس در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره کل بسیار گسترده و کار ارزشمندی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در راستای اهداف اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس، ارتش استان فارس آماده همکاری و همراهی است.

ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ارتش و یگان‌های تابع آن در استان فارس از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند که یکی از آن پیشکسوتان ارتش استان است که می‌توانند بازوی توانمندی در حوزه‌های دفاع مقدس باشند.

امیر رضایی تصریح کرد: در خصوص برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان، شهدای شاخص استان و مراسم‌هایی همچون خاطره گویی و یادواره‌های شهدا آماده همکاری و استفاده از ظرفیت‌های یگان‌های مختلف ارتش هستیم.

همچنین در این دیدار سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده و در دست اقدام این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: تدوین دانشنامه استان فارس در دفاع مقدس در حال انجام است که باید یگان‌های ارتش در جهت نقش ارتش در دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهند تا حقی از رزمنده و یگانی در این خصوص تضعیف نشود.

سرهنگ کوشکی گفت: تاریخ شفاهی نقش یگان‌های ارتش استان فارس نیز باید تدوین شود تا خاطرات پیشکسوتان و فرماندهان ارتش استان در قالب تاریخ شفاهی ثبت و ضبط شود تا نسل‌های آینده از رشادت‌ها و شجاعت‌های آن‌ها الگو برداری کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان و برنامه ویژه شب خاطره رزمندگان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط این اداره کل در حال انجام است که هدف آن پاسداشت پیشکسوتان و استفاده از تجربیات آن‌ها در قالب خاطره گویی و انتقال به نسل‌های آینده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: این اداره کل متعلق به همه یگان‌های نظامی و انتظامی استان است و باید خود نیرو‌ها وارد میدان شده و در جهت رسیدن اهداف این اداره کل قدم بردارند.

وی یادآور شد: باغ عفیف آباد و نمایشگاه جنگ و دفاع مقدس این مجموعه می‌تواند بعنوان باغ موزه دوم جنگ و دفاع مقدس استان مطح شود که در صورت اخذ مجوز لازم این اقدام انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها