نمکی در حاشیه جلسه دولت:

تاکنون موردی از ابتلا به «کرونا» در کشور نداشته‌ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه مورد ابتلا به «کرونا» در کشور نداشته‌ایم و هیچ موردی تایید نشده است.
کد خبر: ۳۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 12February 2020

تاکنون موردی از ابتلا به «کرونا» در کشور نداشته‌ایمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات کشور برای مقابله با ویروس «کرونا»، اظهار داشت: کرونا چه برای ایران و چه برای جهان یک تهدید به حساب می‌آید و صدای پای کرونا را از  پشت مرزها می‌شنویم.

وی افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه مورد ابتلا به کرونای جدید در کشور نداشته ایم و هیچ موردی تایید نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خبر ابتلای یک زن به «کرونا»، گفت: موردی که مطرح می‌شود، مربوط به یک خانم چینی در زنجان بود که تحت نظر بوده و سه بار از او تست انجام گرفت؛ تمامی این تست‌ها نیز خوشبختانه همه منفی بوده و تا به امروز هم خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا نداریم.

نمکی همچنین در مورد دانشجویانی که از ووهان چین به کشور بازگشته‌اند، گفت: هموطنان ما که از ووهان بازگشته‌اند در قرنطینه بوده و تمامی تست‌هایی که انجام گرفته و بررسی‌هایی که انجام شد منفی بوده و خوشبختانه حال همه آنها خوب است.

وی اضافه کرد: نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز از این محل، بازدید داشت و روش‌ها و استانداردهای رعایت شده از سوی ما و همچنین نوع مراقبت‌ها از دانشجویان را مورد تایید قرار داد. الحمدالله حال همه آنها خوب است و امیدواریم در روز چهاردهم بعد از قرنطینه با دعوت از خانواده‌های دانشجویان و بعد از نشست خبری، این افراد مرخص شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۳۶ نقطه از مبادی ورودی کشور همه موارد را تحت نظر داریم،اظهار داشت: پروازهای مستقیم از چین نیز خوشبختانه و یا متاسفانه برقرار نیست. البته ما اصلا خوشحال نیستیم روابط با جهان دچار مشکل باشد و امیدواریم هرچه زودتر مشکل آنها حل شود.

نمکی تصریح کرد: فعلا تمامی پروازهای ما از چین لغو شده است و به وزارت امور خارجه هم اعلام کرده‌ایم، اگر یکی از ایرانیان عزیز که تصمیم دارد به کشور وارد شود، قبلا باید لیست به ما داده شود و بعد از بررسی مسائلی چون محلی که می‌خواهند بیایند، کارهای قرنطینه‌ای را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پرواز «ووهان» مسافر جدیدی را تا این لحظه به کشور نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها