برنامه‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران با شکست مواجه شده است

وزیر اقتصاد با اشاره به ثبات تجارت خارجی، افزایش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی و معامله روزانه ۷ هزار میلیارد تومان سهم در بورس تهران گفت: برنامه‌های دشمن برای آسیب واردکردن به اقتصاد کشور شکست خورده است.
کد خبر: ۳۸۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ - 12February 2020

برنامه‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران با شکست مواجه شده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فرهاد دژپسند» با بیان این‌ که برنامه‌های دشمن برای آسیب وارد کردن به اقتصاد کشور با حضور پررنگ و مؤثر مردم به شکست انجامیده است اظهار داشت: کشور در دو سال اخیر شرایط بسیار سخت و دشواری را تجربه کرده است.

وی اظهار داشت: دشمن پس از ۴۰ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان به‌خیال خام خود به‌دنبال این است که نظام را دچار چالش جدی کند، اما حضور پررنگ مردم در اقتصاد کشور مانع از این شد که دشمن به اهداف خود برسد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این‌که دشمن صادرات نفت ایران را تحریم می‌کند و سعی دارد حتی یک بشکه هم نفت صادر نشود و همین‌طور صادرات غیرنفتی در حوزه پتروشیمی، فولاد و کالا‌های دیگر را مورد تحریم قرار می‌دهد به‌سبب این است که کشور نتواند ارز مورد نیاز خود را تأمین و در عین حال شتاب حرکت تجارت خارجی را کُند کندو به یک معنا پویایی و نشاط از اقتصاد مملکت رخت بربندد.

وی اضافه کرد: حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه سال جاری مشابه ۱۰ ماهه در سال گذشته بوده و این نشان می‌دهد برنامه‌های دشمن در این زمینه به شکست انجامیده است.

دژپسند بیان داشت: دشمن در این شرایط تمام تلاش خود را معطوف کرده که سرمایه گذاران خارجی سرمایه‌های خود را وارد ایران نکنند.

وی ادامه داد: ثبت سرمایه گذاری خارجی در کشور به‌رغم تمامی کارشکنی‌ها، ایجاد موانع و محدودیت‌ها از سوی دشمن ۵۰ درصد بیشتر از ۱۰ ماهه سال گذشته بوده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: جدا از این بورس ایران در شرایط فعلی تحرک بسیار خوبی داشته به‌طوری که روزانه هفت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان خرید و فروش سهام در این بازار صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تمامی این دستاورد‌ها نشان می‌دهد برنامه‌های دشمن به شکست انجامیده است.

دژپسند ابراز کرد: تحریم‌ها، فشار‌ها و محدودیت‌ها نه اینکه اثر نداشته بلکه اثر داشته، اما همت و مقاومت مردم کنار مسئولان سبب شده برنامه‌های دشمن یکی پس از دیگری با ناکامی روبه‌رو شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی سازمان‌های جهانی مثل صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی این است که شرایط اقتصادی ایران از نظر رشد اقتصادی و تورم در سال آینده بهتر خواهد بود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پایه و اساس انقلاب اسلامی این بوده که امور مردم به خود مردم واگذار شود حال اگر در اقتصاد هم تلاش‌ها برای مردم‌بنیان کردن اقتصاد ادامه یابد به‌طورحتم به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

وی همچنین گفت: اگر دولت سیاست‌گذار و ناظر باشد و امور به مردم واگذار شود بدون شک اقتصاد مملکت در مسیر رشد و بالندگی قرار خواهد گرفت و تمامی برنامه‌های دشمن را با شکست مواجه می‌سازد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار