تفاهم‌نامه همکاری برگزاری دومین دوره جشنواره فیلم کوتاه رسام امضا شد؛

جعفری: جشنواره «رسام» را در تراز جمهوری اسلامی برگزار می‌کنیم/ زمانی: آبادان و خرمشهر ظرفیت بالایی در سینما دارند

طی نشستی «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و «اسمعیل زمانی» مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند برای برگزاری دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «رسام»، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۳۸۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ - 12February 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، طی نشستی «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و «اسمعیل زمانی» مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند برای برگزاری دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «رسام»، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

طمیمیان: شکوفا شدن استعدادهای بومی با حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری 

در ابتدای این نشست «قدرت‌الله طمیمیان» معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند به تشریح نحوه مشارکت منطقه آزاد اروند با دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم رسام پرداخت و اظهار داشت: این اتفاق یک کار مشارکتی بین منطقه آزاد اروند و متولیان جشنواره بین‌المللی فیلم رسام است که در دوره پیشین جشنواره نیز رخ داده بود.

وی گفت: امسال منطقه آزاد اروند علاوه بر مشارکت در جشنواره فیلم رسام، فضایی را برای ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام فراهم خواهد آورد. 

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: بخشی از اجراهای برنامه‌های این جشنواره توسط هنرمندان بومی خرمشهر و آبادان انجام خواهد شد چراکه انتقادی که به برخی از فعالیت‌های هنری گذشته وارد بود، عدم مشارکت و حضور هنرمندان بومی آبادان و خرمشهر است. لذا به دلیل پتانسیل هنرمندان بومی منطقه با برگزاری این رویدادهای فرهنگی و هنری قصد شکوفا کردن استعدادهای بومی را داریم تا موجب انگیزه برای استمرار فعالیت‌های هنری شود.

جعفری: جشنواره رسام میزبان آثار هنرمندان ۹۰ کشور دنیا

در ادامه این نشست «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان‌اینکه جشنواره رسام اولین جشنواره بین‌المللی است که با بالاترین میزان مشارکت هنرمندان دنیا روبرو شده اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در منطقه اروند موجب اتفاقات مبارکی شده است. اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام دو سال پیش با حمایت منطقه آزاد اروند برگزار شد و شاهد رقابت یک‌هزار و ۴۰۰ اثر از ۷۶ سراسر دنیا بودیم که اتفاق بی‌سابقه‌ای بود.

جعفری: جشنواره «رسام» را در تراز جمهوری اسلامی برگزار می‌کنیم/ زمانی: آبادان و خرمشهر ظرفیت بالایی در سینما دارند

وی ادامه داد: خوشبختانه حدود ۷۰۰ اثر نیز از هنرمندان داخلی به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام رسیده بود و امسال نیز تا به‌امروز آثاری از ۹۰ کشور دنیا به جشنواره رسیده است. ما این جشنواره را اختصاصا در تقویم برنامه‌های خرمشهر و آبادان قرار داده‌ایم؛ امسال نیز مقدمات کار برای برگزاری دومین دوره آماده شده تا بتوانیم یک جشنواره در تراز جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تاکید کرد: همه ظرفیت‌های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در اختیار این جشنواره قرار گرفته تا این جشنواره به قدری اوج بگیرد تا جزئی از شناسنامه فیلم کوتاه دنیا شود چراکه این ظرفیت در ایران وجود دارد.

زمانی: دفاع مقدس هنوز یک موضوع زنده است/ ظرفیت بالای آبادان و خرمشهر در سینما

«اسمعیل زمانی» مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه این نشست گفت: هدف ما از ایجاد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و هنری با مراکز مختلفی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی منطقه آزاد اروند به مردم ایران و در سطح بین‌الملل است لذا جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام برای ما یک فرصت است.

وی استقبال هنرمندان و فیلمسازان دنیا از جشنواره رسام را اهمیت موضوع دفاع مقدس و مقاومت دانست و افزود: استقبال هنرمندان از این جشنواره نشان می‌دهد که موضوع دفاع مقدس هنوز یک موضوع زنده است و خیلی‌ها به آن علاقه دارند و می‌خواهند بیشتر از آن بدانند و به‌وسیله فیلم درخصوص آن اظهار نظر هنری داشته باشند. 

جعفری: جشنواره «رسام» را در تراز جمهوری اسلامی برگزار می‌کنیم/ زمانی: آبادان و خرمشهر ظرفیت بالایی در سینما دارند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: برگزاری جشنواره رسام یک خیر و برکت برای جریان هنر و سینمای کشور است چراکه به وسیله این اتفاقات می‌توانیم سینمای کارآمد ایران را به دنیا معرفی کنیم؛ منطقه آزاد اروند از همه رویدادهای فرهنگی که به توسعه فرهنگی کمک کند، استقبال می‌کند و با همه دستگاه‌های کشور همکاری و مشارکت می‌کنیم.

زمانی به اهمیت موضوعات فرهنگی اشاره کرد و تاکید کرد: دستگاه‌هایی همانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همواره به‌دلیل توجه به مسائل فرهنگی برای ما مورد مهم بوده‌اند چراکه این مراکز به‌عنوان حافظان فرهنگی تلقی می‌شوند و ما از همکاری با این مراکز خوشحال خواهیم بود.

وی برگزاری جشنواره‌ها را در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری موثر دانست و گفت: آبادان و خرمشهر ظرفیت‌های بسیاری در زمینه سینما، هنرهای تجسمی و نمایشی دارد و مردم همواره این از این اتفاقات استقبال می‌کنند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آبادان 16 سالن سینما وجود داشته که نشان دهنده ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آن بوده است. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: نوع نگاه مراکز فرهنگی و جشنواره‌های مختلف همانند جشنواره فیلم کوتاه رسام ما را به سمتی خواهد برود که آرام آرام بتوانیم گذشته فرهنگی آبادان و خرمشهر را که زیرساخت‌های آن در دفاع مقدس از بین رفت، بازیابی کنیم.

جعفری: جشنواره «رسام» را در تراز جمهوری اسلامی برگزار می‌کنیم/ زمانی: آبادان و خرمشهر ظرفیت بالایی در سینما دارند

در پایان این نشست که با حضور «حبیب‌الله مازندرانی» مدیر تولیدات فیلم و سریال و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار می‌شد، از پوستر دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «رسام» رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار