رای گیری مجلس سنای آمریکا درباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

طرح جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای محدود کردن قدرت و اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران به زودی در مجلس سنا رای گیری خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ - 13February 2020

رای گیری مجلس سنای آمریکا درباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از آسوشیتدپرس، قطعنامه پیشنهادی جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر این مساله تاکید می‌کند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، مجوز لازم را از کنگره کسب کند.

بر اساس این گزارش، 8 سناتور جمهوریخواه به همراه سناتورهای دموکرات خواستار رای گیری درباره این قطعنامه در روز پنجشنبه شده‌اند.

تیم کاین سناتور دموکرات و سایر حامیان این قطعنامه بر این باورند که طرح پیشنهادی به هیچ وجه مربوط به ترامپ یا حتی ریاست جمهوری نیست بلکه تاکیدی بر قدرت و اختیارات کنگره برای اعلان جنگ علیه یک کشور دیگر است.

کاین ضمن رد ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ و حامیانش در این خصوص که "این طرح این سیگنال را برای ایران و سایر دشمنان بالقوه آمریکا ارسال می‌کند که واشنگتن در برابر آنها ضعیف است"، گفت: دقیقا بر عکس این مساله درست است. زمانی که بر اجرای قانون پافشاری می‌کنیم، آن هم در جهانی که نیاز به قوانین بیشتری دارد، و می‌گوییم این تصمیم ساختاری و اساسی است و قوانینی داریم که ملزم به رعایت و اجرای آن هستیم، می‌توانیم بگوییم که این یک تصمیم درست است. این پیام قدرت و اقتدار آمریکا است.

کاین افزود: گرچه ترامپ و سایر روسای جمهور آمریکا باید همواره قدرت و توانایی دفاع از آمریکا را در برابر حملات احتمالی و قریب الوقوع داشته باشند، ولی قدرت و اختیارات اجرایی مربوط به جنگ در آنجا متوقف می‌شود. یک جنگ تهاجمی نیاز به تصویب نهایی از سوی کنگره آمریکا دارد.

این در شرایطی است که ترامپ بار دیگر از سناتورهای جمهوریخواه خواسته است تا از تصویب این طرح خودداری کنند چرا که این طرح به معنای بستن دست رئیس جمهور و ارسال یک پیام ضعف به ایران است.

ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: برای امنیت آمریکا این مساله بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به قطعنامه اختیارات جنگ با ایران رای مثبت ندهد. در موضوع ایران داریم بسیار خوب عمل می‌کنیم و اکنون وقت ضعف نشان دادن نیست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها