برگزاری بزرگداشت هشتمین سالگرد شهادت سرلشکر «احمد سوداگر» در دزفول

مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد شهادت سرلشکر «احمد سوداگر» و چهلمین روز شهادت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در حسینیه «ثارالله» دزفول برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ - 14February 2020

برگزاری هشتمین سالگرد شهادت سرلشکرشهید حاج «احمد سوداگر» در دزفول

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و هشتمین سالگرد شهادت سرلشکر حاج «احمد سوداگر»، امروز (جمعه) با حضور سرلشکر «مصطفی ایزدی» معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیرو‌های مسلح، مسئولان شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان نظامی و انتظامی و عموم مردم در حسینیه «ثارالله» دزفول برگزار شد.

شعرخوانی، اجرای گروه سرود، پخش کلیپ شهدا، تجلیل از خانواده شهید سوداگر و همچنین تجلیل از زحمات سردار سرتیپ «حسن شاهوارپور» فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان از برنامه‌های این مراسم بود.

به گزارش دفاع پرس؛ سردار سرلشکر شهید «احمد سوداگر» سال ۱۳۳۹ در شهر «دزفول» پایتخت مقاومت ایران، دیده به جهان گشود. وی در ۲۸ اسفند سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی «خیبر» بر اثر استنشاق گاز شیمیایی، از ناحیه ریه و چشم و نیز در منطقه عملیاتی «فاو» بر اثر اصابت موج انفجار و واژگونی موتورسیکلت، دچار در رفتگی زانوی چپ و پارگی مینیسک شد. همچنین وی در اول آبان‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی «فاو» بر اثر تصادف، از ناحیه سر مجروح و در عملیات‌های «بدر»، «والفجر ۸» و «والفجر ۱۰» براثر اصابت شیمیایی از ناحیه ریه و چشم مصدوم شد.

سردار «احمد سوداگر» مدیریت و سیاست‌گذاری موثر در حوزه پژوهش، انجام فعالیت‌های متنوع از قبیل انجام ۱۷ طرح پژوهشی در حوزه دفاع مقدس، حمایت از ۱۴۰ عنوان رساله دانشجویی، دکتری و کارشناسی ارشد، نقد و بررسی و داوری ۷۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری پنج همایش تخصصی – پژوهشی ملی، بازخوانی ۱۸ عملیات بزرگ دفاع مقدس، برگزاری ۲۵۰ جلسه هم‌اندیشی در سراسر کشور را در کارنامه خدمات خود دارد.

وی همچنین ۴۰ مورد همکاری پژوهشی با سازمان‌های مختلف داشت و این‌چنین بود که پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، به‌عنوان آخرین یادگار وی که تحولی اساسی در فرهنگ‌سازی و نشر معارف و ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد کرد، به مرکزی مرجع و پیشرو در مراکز علمی کشور ارتقاء یافت.

این سردار خستگی‌ناپذیر جبهه‌ها، در ۲۱ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ و در حین بازگشت از ماموریت، در اثر ایست قلبی تنفسی ثانویه مربوط به صدمات جنگی و استنشاق گاز‌های شیمیایی و پس از تحمل جراحات شدید ناشی از جنگ با ۸۲ درصد جانبازی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار