آیت‌الله علم‌الهدی:

مادران شهدا مایه افتخار جهان اسلام هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دنیای اسلام باید به شما مادران شهدا بنگرد که صبغه و رنگ زهرایی دارید و این بالاترین فضیلت و ارزش برای شما است.
کد خبر: ۳۸۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶ - 15February 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون با عنوان «اسوه‌های فاطمی» با حضور آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده محترم ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد امروز در بقعه خواجه اباصلت مشهد برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی در این مراسم با بیان اینکه در قرآن کریم به زنده بودن شهدا اشاره شده است، اظهار داشت: لازمه زنده بودن فرزندان شهید شما، سلطه آنها بر زندگی جهانی، حضور در جمع عزیزانشان در دنیا و توجه خاص آنها به تمام جریاناتی است که در حاشیه شهادت آنها در دنیا می‌گذرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه شهدا جهت تکریم و تعظیم مادران خود در این محفل حضور دارند، گفت: هدیه فرزندان شهیدتان به شما مادران هدیه خاص و ویژه است و آن هم این است که شهدا در حضور حضرت زهرا (س) شما مادران را به ایشان معرفی می‌کنند و می‌گویند این همان مادری است که مرا تربیت کرده و از دامان این مادر شهید مدافع حرم شدم.

امام جمعه مشهد افزود: برای شما مادران هیچ مقامی از تقرب به ساحت حضرت زهرا (س) بالاتر نیست و هیچ موقعیتی از این ارزشمندتر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) همسر امیرالمومنین (ع) است اما نه فقط همسری که در خانه زندگی می‌کند بلکه فاطمه کفو علی است و هر آنچه در حضرت علی (ع) وجود دارد از عبادت، سخاوت، شجاعت، زهد و تقوا همه در دخت نبی مکرم اسلام (ص) هم هست، و هر چه از علی شنیدیم عین همان فضیلت در صدیقه اطهر وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: فاطمه زهرا (س) نه تنها مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است؛ بلکه مادر همه ائمه هستند و صدیقه اطهر منبع و مبدا ولایت است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: در دنیا متداول است که هر کس را به نام پدر صدا می‌زنند اما در قیامت و در نامه اعمال، اشخاص را به نام مادر صدا می‌زنند. این رویداد این مفهوم را می‌رساند که اگر در نامه اعمال او گناه و معصیت و جنایت است منشا، مادر اوست و اگر در نامه عمل شخص، ایمان، تقوا و عمل صالح است مادر منشا آن بوده که او را این چنین تربیت و پرورش داده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به امتیاز مادران شهدا گفت: الگو و اسوه‌ شما مادران شهدا حضرت زهرا (س) است؛ شما فرزندی تربیت کردید که قربانی راه اسلام و مدافع حرم حضرت زینب کبری (س) شدند.

وی در ادامه گفت: دنیای اسلام باید به شما مادران شهدا بنگرد که صبغه و رنگ زهرایی دارید و این بالاترین فضیلت و ارزش برای شما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان گفت: انتقام از خون شهید اقتضا می‌کند که ستیز با دشمنان اهل بیت (ع) در همه ابعاد و در همه نقاط تداوم یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها