دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

کشور‌های منطقه برای چهلم سردار سلیمانی چه کردند؟

کشور‌های مختلف در چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و پاسداشت شهدای حمله تروریستی آمریکا مراسم مختلفی را برگزار کردند.
کد خبر: ۳۸۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۴ - 17February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهادت سردار سلیمانی نه‌فقط برای ایرانیان واقعه‌ای غم‌انگیز و جبران‌ناپذیر بود، بلکه مسلمانان و آزادگان بی‌شماری در اقصی‌نقاط جهان با شهادت این سردار بزرگ به سوگ نشستند؛ چرا که روح مردان بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که برای نابودی ظلم و برقراری صلح تلاش می‌کنند، محدود به جغرافیا و ملیت و دین خاصی نمی‌شود. برای همین است که در نقاط مختلف دنیا و به همت گروه‌های مردمی از فرهنگ و نژاد و ادیان مختلف در چهلمین روز شهادت او مراسمات بزرگی برگزار شد.

کشور‌ها برای چهلم سردار سلیمانی چه کردند؟

براساس این گزارش، مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی با محکومیت اقدام تروریستی آمریکا علاوه بر شهرهای مختلف کشور ما، در کشورهای دیگر نیز برگزار شد.

مراسم بزرگ چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام و همراهان وی روز پنجشنبه با حضور مقامات کشوری و لشکری در مصلی تهران برگزار شد. در این مراسم سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه وصیتنامه شهید سلیمانی را قرائت کرد.

در شهرهای قم، کرمان، تهران این مراسم به صورت ویژه و با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف و نیز حضور مسوولان و رزمندگان مقاومت، مردم و خانواده شهدا و ایثارگران به صورت خاص و ویژه برگزار شد. همچنین در شهرهای مختلف نیز مراسم‌هایی در بزرگداشت شهدای تروریستی جنایت آمریکا برگزار شد که اقشار مردم مختلف در آن حضور یافتند.

در اربعین شهادت شهدای حمله تروریستی چندین مراسم در لبنان برگزار شد. سفارت ایران و حزب الله لبنان در شهر بلعبک میزبان مقامات کشور لبنان به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی بودند که «شیخ محمد یزبک» نماینده شرعی حضرت امام خامنه‌ای به سخنرانی پرداخت. مراسم دیگری نیز در مجتمع سیدالشهدا (ع) شهر بیروت و در شب چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی با سخنرانی سید حسن نصرالله برگزار شد که همزمان مراسم‌‎های دیگری نیز در منطقه بقا، منطقه جنوب الاولی و منطقه جنوب الثانیه نیز برگزار شد.

کشور‌ها برای چهلم سردار سلیمانی چه کردند؟

در بوسنی و هرزگوین نیز به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی مراسمی در پایتخت این کشور برگزار و وصیتنامه سردار سلیمانی در بین حاضران توزیع شد. در این مراسم سفیر کشورمان و همچنین چند تن از علمای کشور بوسنی و عراق حضور داشتند.

برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی نیز در کشور عراق به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد. در آستانه چهلم شهدای مقاومت جمعی از مردم و نیروهای نظامی این کشور با در دست داشتن تصاویر این شهدا بر سر مزار شهید ابومهدی المهندس در وادی السلام حضور یافتند. همچنین برنامه ویژه‌ای نیز در محل حادثه تروریستی در نزدیکی فرودگاه بغداد برگزار شد که جمعی از مردم عراق در آن شرکت کردند.

در کشور سوریه مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در چند برنامه از سوی فلسطینیان مقیم این کشور، رزمندگان جبهه مقاومت و مردم کشور سوریه برگزار شد. مراسم گرامیداشت چهلم سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی فلسطینیان مقیم سوریه با سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه و با حضور پرشور جوانان فلسطینی سوریه در محل مکتبه الاسد دمشق برگزار شد.

کشور‌ها برای چهلم سردار سلیمانی چه کردند؟

برگزاری این مراسم‌ها از زمان شهادت سردار سلیمانی و همراهانش و نیز پاسداشت شهدای مقاومت تنها گوشه‌ای از عشق و ارادت مردم آزادی‌خواه به این سردار بزرگ بود، کسی که در طول سال‌ها حمله داعش به کشورهای منطقه، سایه شوم جنگ و ناامنی توسط سلطه تکفیری‌ها را از سر مردم منطقه برداشت و نام خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین چهره‌های مقابله با تروریسم در ذهن جهانیان ثبت کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها