با حضور وزیر دفاع انجام شد؛

رونمایی از ۱۵ محصول گلوگاهی صنعت خودروی کشور+ عکس

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ۱۵ سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.
کد خبر: ۳۸۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ - 17February 2020

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از نمایشگاه بومی‌سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی شرکت صنایع الکترونیک ایران اظهار داشت: متخصصان جوان صنعت دفاعی با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی توانسته‌اند به توانایی ساخت و تولید پیچیده‌ترین دستاورد‌های پیشرفته الکترونیکی و میکرو الکترونیکی حوزه دفاعی دست یابند.

وی افزود: دانشمندان ایرانی با همت بلند خود تهدید‌های حاصل از تحریم‌ها رابه فرصت تبدیل کردند و به لحاظ دانشی، فن‌آوری و اقتصادی توانستند با تولید این قطعات پیشرفته ۱۴۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را نصیب کشور کنند.

رونمایی از ۱۵ محصول گلوگاهی صنعت خودروی کشور

امیر حاتمی همچنین طراحی و ساخت حدود ۳۱۰ قطعه برای سامانه‌های مختلف راداری، ارتباطی، موشکی، هوایی و دریایی را در شرایط تحریم‌ها، اقدامی انقلابی و جهادی دانست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح سپس از ۱۵ سبد محصول مهم و گلوگاهی صنعت خودروی کشور رونمایی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از سرریز فناوری‌های پیشرفته حوزه دفاعی، ۱۵ سبد محصول گلوگاهی که مورد نیاز شدید خودروسازان بود، طی ۲ سال اخیر با صرفه‌جویی بیش از ۶۰ میلیون دلار تولید شد و این قطعات مورد نیاز در تیراژ گسترده و پرحجم در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار گرفت.

رونمایی از ۱۵ محصول گلوگاهی صنعت خودروی کشور

امیر حاتمی افزود: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و به تبع آن صنعت خودرویی کشور، شرکت‌های غربی از همکاری با خودروسازان سر باز زدند و تأمین قطعات خاص خودرو، بخصوص قطعات حوزه الکترونیکی با مشکل مواجه شده بود.

وزیر دفاع اضافه کرد: بنا به درخواست خودروسازان و با توجه به سیاست‌های ابلاغی، ظرفیت‌های دانشی و فناورانه صنعت دفاعی برای حل مشکل و مرتفع ساختن نیاز‌های ملی به کمک خودروسازان آمد و تا به امروز موفق شدیم با بهره‌گیری از توان شبکه همکار در بخش خصوصی، کمک‌های شایان توجهی را ارائه کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها