اختتامیه جشنواره کشوری «قداست قلم» برگزار شد

اختتامیه جشنواره کشوری قداست قلم توسط سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با حضور «داود نیکنام» مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 17February 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اختتامیه جشنواره کشوری قداست قلم توسط سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با حضور «داود نیکنام» مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور، «محمد نعمتی» و تعدادی از خوشنویسان استان فارس برگزار شد.

تعداد 17 اثر از هنرمندان و اساتید بسیجی خوشنویس با موضوعات استکبارستیزی، مهدویت، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، فرهنگ عاشورا، بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی و... به دفتر مرکزی انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان در تهران ارسال گردید و از این آثار تعداد پنج اثر توسط داوران به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

«داود نیکنام» مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور در این مراسم به تشریح اجمالی از نحوه برگزاری این جشنواره و داوری‌ها و همچنین دیدگاه‌های انجمن خوشنویسی پرداخت و اظهار داشت: هنر از عالم بالا و از جانب پروردگار به قلب و ذهن هنرمند نازل می‌شود و رسالت زیبا نشان دادن این هنر الهی بر عهده هنرمندان متخصص و متعهد است و تا زمانی که هنرمند روح و باطن وجودی خود را با صفای ذات الهی مأنوس ننموده باشد، نمی‌تواند الگوی مناسبی برای خلق خدا باشد.

وی همچنین از هنرمندان بسیجی استان فارس که آثار باارزش خود را به جشنواره ارسال کردند تقدیر و تشکر نمودند و گفت: شیراز و استان فارس یکی از مراکز حضور خوشنویسان بانام و با قدمت زیاد است که در کشور صاحب نام هستند.

در ادامه «محمد نعمتی» خطاط و پیشکسوت برجستۀ استان فارس ضمن خوشآمدگویی به حضار در سخنان کوتاهی در رابطه با تاریخ خط و خوشنویسی و ارتباط هنرمند خوشنویس با خداوند متعال و اهل بیت (ع) مطالبی مطرح کرد و در پایان به سه هنرمند برگزیده بسیجی و دو نفر برگزیده اساتید حائز رتبه شورای انجمن خوشنویسی استان فارس لوح تقدیر و هدایای ویژه ای اهداء شد.

در حاشیه اختتامیه جشنواره کشوری «قداست قلم»، یک دوره کارگاه خوشنویسی به سرپرستی داود نیکنام مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان کشور و با حضور محمد نعمتی، رادمنش، همایونی و تعداد کثیری از هنرمندان خوشنویس از اقصی نقاط استان در تالار غزل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد و هنرمندان خوشنویس با نقطه نظرات اساتید راهنمایی شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار