به‌بهانه‌ی رونمایی از دو تندیس سردار دل‌ها در ایران و لبنان؛

تندیس‌هایی که نماد مقاومت و ایثار هستند

تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی، در جنوب لبنان که انگشت اشاره‌اش رو به قدس است، گویای این است که تصویرگر این اثر با زبانی هنری می‌خواهد هدف غایی و نهایی سردار دلها را در کالبد یک تندیس برای عالمیان تشریح کند که «القدس لنا».
کد خبر: ۳۸۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۸ - 18February 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در هفته جاری و یکی دو روز گذشته از تندیس‌های سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز نماد استقامت و مقاومت در برابر جبر جباران زمانه و همچنین در جنوب لبنان رونمایی شد.

تندیس نخست در اهواز نمایی راست قامت و کشیده از حاج قاسم سلیمانی است که با لبی خندان و دلی شاد و پر امید مانند همیشه، رو به مردم ادای احترام می‌کند. با دیدن این تندیس یا تصاویری که از این تندیس در فضای مجازی منتشر شده است، به راستی روحیه‌ی مردمدار بودن حاج قاسم به ذهن تداعی می‌شود.

تندیس‌هایی که نماد مقاومت و ایثار هستند

حاج قاسم همیشه مانند مردم عادی لباس می‌پوشید و مانند مردم عادی رفتار می‌کرد. او در کنار عبادت و اخلاص و راز و نیاز، همواره سعی می‌کرد مانند مردم باشد و به قولی خود را تافته‌ی جدا بافته‌ای از مردمش نمی‌دانست.

و اما تندیس دوم که در جنوب لبنان نصب شده است، نماد و سمبلی از مقاومت حاج قاسم شهید در برابر ظلم و ستم ستمگران عالم است. تندیس حاج قاسم سلیمانی شهید، در جنوب لبنان انگشت اشاره‌اش رو به قدس است و تصویرگر این اثر با زبانی هنری می‌خواهد هدف غایی و نهایی حاج قاسم را در کالبد یک تندیس برای عالمیان تشریح کند که «القدس لنا».

باری، هدف نهایی و غایی شهید سلیمانی نابودی رژیم صهیونیستی و برقراری عدالت اسلامی در سراسر پهنه‌ی گیتی بوده و سازنده‌ی تندیس به زیبایی توانسته است که این هدف والا و عالی و جهانی سردار دل‌ها را بنیان گذارد.

تندیس‌هایی که نماد مقاومت و ایثار هستند

این دو تندیس در دو نقطه از جهان بیانگر آن است که قدرت و نفوذ حاج قاسم معطوف به یک نقطه و منطقه‌ی ویژه ازجغرافیای عالم نبوده و جهان‌شمولی خاص خود را دارد. در واقع باید اذعان داشت که تفکر سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی هرگز محدود به مرز‌های سیاسی و جغرافیایی نبوده است چرا که این مرد بزرگ فرا مرزی می‌اندیشید و همواره در سر سودای صدور اهداف انقلاب اسلامی را می‌پروراند و در راستای همین اهداف جهاد کرد و نهایتا به آرزوی راستین هر مجاهد صدیق که شهادت بود، رسید. نصب این دو تندیس به فاصله‌ی کمتر از یکی دو روز در دو نقطه‌ی مختلف دنیا ضمن این که مردمی بودن، ایثار و مقاومت سردار دل‌ها در برابر رژیم صهیونیستی را برای اصحاب تعقل و تفکر هویدا می‌کند، پیامی از محبوبیت و هم‌پیمانی شهید حاج قاسم سلیمانی با آحاد مسلمانان مبارز و مقاوم دنیا برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس را در دل خود نهفته دارد.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار