عید آن سال‌ها/ ۱۳

ما امروز موظف به حفظ انقلاب از نفوذ اجانب هستیم

آیت‌الله خامنه‌ای رییس جمهور وقت در دیدار امام جمعه، اعضای حزب جمهوری اسلامی شهرستان اردکان فرمودند: کسانی که برای حمله رژیم متجاوز عراق به ایران برنامه‌ریزی کردند، امروز درحال توطئه هستند تا ما را از یکپارچگی بیندازند ما موظفیم تا انقلاب را از نفوذ اجانب حفظ کنیم.
کد خبر: ۳۸۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶ - 31March 2020

ما امروز موظف به حفظ انقلاب از نفوذ اجانب هستیم/// منتشر نشودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مرور تاریخ جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران امری است که هیچگاه نباید به دست فراموشی و غفلت سپرده شود. تذکر این نکته که اگر در ایام جشن و سرور بدون خوف و نگرانی از دشمن و در امنیت کامل مشغول برگزاری اعیاد ملی و مذهبی هستیم مرهون ایثارگری‌های جوانانی هستیم که ایام عید و ساعات سال تحویل را به دور از خانواده و در شرایطی دشوار مشغول دفاع از خاک میهن بودند. مرور وقایع آن دوران و زنده نگه داشتن نام و یاد رزمندگان درواقع شکرانه نعمت امنیت امروز ما خواهد بود.

در سلسله نوشتار «عید آن سال‌ها» رویداد‌های ۲۹ اسفند ۱۳۶۱ تا ۱۵ فرودین ۱۳۶۲ که در جلد ۲۴ «روز شمار جنگ ایران و عراق» آورده شده مورد بارخوانی قرار می‌گیرد که در ادامه می‌خوانید:

خطر نفوذ

«امروز (دوازدهم فروردین ۱۳۶۲) آیت الله خامنه‌ای رئیس جمهور در دیدار با امام جمعه، اعضای حزب جمهوری اسلامی و دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان اردکان، مطالبی را بیان کرد. مقاومت دربرابر زورگویی دولت‌های بزرگ، نقش ایستادگی مردم در تثبیت نظام، تأکید بر برآورده شدن نیاز‌های رفاهی مردم در پرتو انقلاب، تداوم تلاش بیگانگان برای دوری مردم از انقلاب و ایجاد شکاف در یکپارچگی مردم از محور‌های سخنان رئیس جمهور بود.

آیت الله خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود گفت: همه قدرت‌های بزرگ دنیا و سلطه‌گر جهانی بدانند که ما برحسب ضرورت‌ها و زیر فشار، یک سر سوزن از مواضع خود تخطی نخواهیم کرد و به طرف آن‌ها متمایل نخواهیم شد و این آرزو را ابرقدرت‌ها در دنیا به گور خواهند برد که ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران تجربه بعضی تحولات کشور‌های به ظاهر انقلابی را تکرار کند.

رئیس جمهوری ضمن تأکید بر اینکه آن روزی که جامعه بخواهد از اصول خود تخطی کند و این انقلاب بخواهد منحرف شود ما وجود نخواهیم داشت، گفت: تا ما هستیم ممکن نیست زیر فشار هیچ نیرویی به این طرف و آن طرف گرایش پیدا کنیم و تنها چیزی که افق آینده را در نظر ما روشن و امیدبخش می‌کند اتکا به خدا و مردم است.

آیت الله خامنه‌ای افزود: شما مردم بدانید که حضور شما در این صحنه عظیم و پرخطر توأم با شهادت توانسته است در سطح دنیای کنونی یک انقلاب را نگاه دارد و یک جامعه‌ای را سازمان دهد که همه دنیا از آن شگفت زده‌اند. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دشمن می‌کوشد تا مردم را از صحنه خارج کند و آرمان‌های معنوی و انقلابی را در ذهن مردم به آرزو‌های حقیر و کوچک مادی تبدیل کند، گفت:

دشمن درحالی که سعی دارد نگذارد اصول انقلاب به صورت یک هدف و یک امید برای مردم مطرح باشد، فواید انقلاب را که فرع بر انقلاب است می‌خواهد برای این و آن اصل قرار دهد، وقتی مسئله رفاه برای مردم به صورت یک آرزوی منهای انقلاب مطرح شود آن وقت هر قشری از اقشار مردم یک چیز مورد نظر برایش اهمیت پیدا خواهد کرد و اینجاست که اول اختلاف است.

وی افزود: همان مغز‌هایی که برای حمله رژیم متجاوز عراق به ایران نقشه ریختند و برای محاصره اقتصادی مردم ایران برنامه ریزی کردند، همان مغز‌ها امروز درحال توطئه هستند تا ملت ما را از یکپارچگی بیندازند و ما امروز موظفیم تا انقلاب را از توطئه شرق و غرب و نفوذ اجانب حفظ کنیم.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار