مردم باید قدرت را قبول داشته باشند

یک کارشناس مسائل راهبردی، گفت: یکی از لوازم قوی شدن کشور این است که مردم باور داشته باشند که می خواهند قوی باشند و برای حرکت در این مسیر از اراده و آمادگی لازم برخوردار هستند.
کد خبر: ۳۸۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ - 18February 2020

مردم باید قدرت را قبول داشته باشندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شعیب یاری»، در گفت‌وگویی با عنوان «ملزومات قوی شدن ایران و چگونگی تحقق آن» و با بیان این که در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تمام‌قد در برابر نظام سلطه ایستاده و براساس شعار «نه شرقی و نه غربی» عمل کرده است، اظهار داشت: این مقاومت ۴۰ ساله یک حرکت شایسته و ارزشمند است و باید آن را ارج بنهیم.

وی افزود: یکی از پایه‌های قوی شدن یک جامعه، رشد آن کشور در حوزه علم و آموزش است، ایران خوشبختانه در سال‌های گذشته رشد خوبی در این زمینه داشته است؛ چنانکه شاهد پرورش نخبگان و دانشمندان زیادی در کشور و انتشار مقالات علمی آن‌ها در نشریات معتبر بین المللی بوده ایم، اما این پیشرفت‌ها کافی نیست و هنوز جای کار دارد.

یاری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اهمیت قوی‌شدن کشور تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث تمدن نوین اسلامی را مطرح می‌کنند و قطعاً ما برای رسیدن به این هدف، باید با سوخت فرهنگی جدیدی وارد میدان شویم، تاکنون با توجه به سوختی که در اختیار داشته ایم، توانستیم کشور را به این سطح برسانیم که سلطه پذیر نباشد و در برابر فشار‌ها و تحریم‌ها مقاومت کند، قطعا برای ادامه راه همانطور که اشاره شد به سوخت جدید نیاز داریم.

این کارشناس مسائل راهبردی با تاکید بر این که برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند راهکار‌های اصولی در حوزه‌های فرهنگ هستیم، گفت: در این مسیر باید علم در کشور بیش از گذشته رشد پیدا کند و در راستای افزایش آگاهی مردم تلاش‌های جدی تری از سوی نخبگان کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه یک جامعه برای این که بخواهد قوی شود باید در ابتدا در بین مردمش این باور به وجود آید که می‌خواهند قوی شوند، اظهار کرد: قوی شدن، یک بلوغ است و این موضوع باید روند خود را طی کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تاکید کرد: ما برای قوی شدن به خلوص و بی‌نیازی احتیاج داریم و این‌ها خصوصیاتی هستند که در شخصیت پر افتخار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» بروز و ظهور علنی داشتند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار