شهیدی:

محمود عباس تسلیم آمریکا می‌شود؟

«فرزان شهیدی» کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکایی‌ها به دنبال فشار به دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی هستند تا آن‌ها را به سمت اجرا و پذیرش طرح معامله قرن سوق دهند.
کد خبر: ۳۸۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 18February 2020

محمود عباس تسلیم آمریکا می‌شود؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فرزان شهیدی» در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه طبق برخی اخبار منتشر شده در چند روز اخیر نشست‌هایی بین اعضای تشکیلات خودگردان فلسطینی با تعدادی از صهیونیست‌ها از جمله روزنامه‌نگاران اسرائیلی برگزار شده است، اظهار داشت: طبق خبری که خبرگزاری فلسطین منتشر کرده چند روز پیش نشست مشترکی در یکی از رستوران‌های «رام الله» با حضور مشاور و سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تعدادی از روزنامه‌نگاران اسرائیلی پیرامون موضوع طرح معامله قرن برگزار شده است، در همین ارتباط همچنین گزارش شده که پیش از این نیز نشست مشترک دیگری در تل‌آویو برگزار داشته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برای پیشبرد طرح معامله قرن اقدام به انجام یکسری رایزنی‌ها و نفوذ در طیف سازشکار فلسطینی یعنی تشکیلات خودگردان کرده‌اند.

وی گفت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وقتی از طرح معامله قرن رونمایی شد، اعلام کرد که این تشکیلات در مخالفت با طرح معامله قرن به صورت یکطرفه از قرارداد «اسلو» خارج می‌شود، ولی به مرور زمان به نظر می‌رسد یک سری تغییرات و چرخش‌ها در نوع موضع گیری آن‌ها به صورت نرم ایجاد شده است.

شهیدی افزود: به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها فشار‌های خود را به دولت خودگردان فلسطینی برای اجرا و پذیرش این طرح تشدید کرده‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: مردم فلسطین همچنان مخالف این طرح هستند و در کنار گروه‌های مقاومت ضمن مخالفت با این طرح آمادگی خود را برای مبارزه با صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای یپام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار