برای داشتن مجلس مستقل، نمایندگان باید از هوای نفس دوری کنند

کارشناس مسائل سیاسی و انتخاباتی گفت: ما نمایندگانی می‌خواهیم که به هوای نفس و نیز به صاحبان قدرت و ثروت و هیچ نظامی وابسته نباشند تا در نهایت مجلس مستقل تشکیل شود.
کد خبر: ۳۸۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 19February 2020

برای داشتن مجلس مستقل، نمایندگان باید از هوای نفس دوری کنندگروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس،  دکتر «عبدالله چینی چیان» کارشناس مسائل سیاسی و انتخاباتی با موضوع بررسی و تحلیل نقش و تاثیر حضور گسترده مردم در انتخابات در تثبیت آرمان‌ها و اهداف و اصول انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات یکی از مسائل گره خورده با سیاست است و هیچ گریزی از آن نیست، اظهار داشت: سیاست به معنای روش تدبر و چگونگی اجرای مواضع یا اخلاق است و هیچ کسی بیرون از این دایره نخواهد بود.

حتی شخصی که عدم شرکت در انتخابات را بر می‌گزیند نیز یک سیاست که همان عدم مشارکت و بی تفاوتی در سرنوشت خود و کشورش است را در پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: انتخاب یک امر اختیاری است، اما اثر و تبعات آن اجباری است به معنای دیگر اگر انتخاب نا درست و بی بصیرتی داشته باشیم، نتیجه آن، مجلسی است که در انتظار ما نبوده و هیچ گریزی از آن نیست چرا که اثر انتخاب نادرست ما اجبار است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این که انتخابات اثر خود را خواهد گذاشت، عنوان کرد: انتخاب ملی بر اساس اکثریت آراست، اثر خود را خواهد گذاشت و بر اقلیت جامعه تحمیل خواهد شد.

چینی چیان در این گفت‎وگو روح جامعه را مانند روح افراد دانست و عنوان کرد: تغییر سرنوشت انسان به خودش سپرده شده، پس تغییر سرنوشت جامعه نیز به دست مردم است و به تناسب انتخاب مردم رقم می‌خورد.

وی، استقلال را عدم وابستگی تعریف کرد و گفت: منظور از استقلال داشتن دولت و مجلس نیست بلکه ما نمایندگانی می‌خواهیم که از هوای نفس درونشان تا صاحبان قدرت و ثروت به هیچ نظامی وابسته نباشند تا در نهایت مجلس مستقل تشکیل شود و به تبع آن کشور استقلال کامل و واقعی پیدا کند.

این کارشناس انتخاباتی خاطر نشان کرد: اگر مجلس اقتصاد را به اندیشه‌های منحرف نظام سرمایه داری، گرایشات حزبی و گروهی وابسته کند و در صورتی که هدف آن در تصویب بودجه، تصمیمات و قانون گذاری، رضایت و لبخند نظام سلطه باشد مطمئنا استقلال خود و کشور را به خطر خواهد انداخت.

چینی چیان در پایان با تاکید بر اینکه انتخابات آگاهانه مستلزم شناخت نامزد‌های انتخاباتی است، بیان کرد: باید شناخت کافی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از افراد داشته باشیم و سابقه آن‌ها را بررسی کنیم، در این نوع انتخاب است که استقلال و آزادی تجلی پیدا می‌کند.

منبع: رادیو گفت‎وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها