دفتر جهاد گروه مستند «روایت فتح» افتتاح شد

دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح صبح امروز با حضور جمعی از مسوولین فرهنگی در بنیاد فرهنگی روایت فتح افتتاح شد.
کد خبر: ۳۸۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ - 19February 2020

دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح افتتاح شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح صبح امروز با حضور سردار «عبدالرضا آزادی» معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، «سید یاشار نادری» رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، «امیر نصیربیگی» رئیس سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از پیشکسوتان در بنیاد فرهنگی روایت فتح افتتاح شد.

همایونفر: خان‌گزیده‌ها اولین کار مستند آوینی بود/ او دغدغه رفع محرومیت داشت

«مهدی همایونفر» مستندساز و همکار شهید مرتضی آوینی در ابتدای این نشست بابیان‌ اینکه در هیچ محفلی نمی‌توانیم از شهید سلیمانی یاد نکنیم، اظهار داشت: آشنایی من با شهید آوینی در جهاد صدا و سیما بود؛ زمانی که او با انگیزه کمک به جنگ خودجوش در منطقه فعالیت می‌کرد و به‌دلیل اینکه مهندس بود همراه با بچه‌های جهادی دانشگاه تهران به لرستان رفته بودند تا فعالیت‌های محرومیت زدایی انجام دهند و حالا او آمده بود تا این فعالیت‌ها را ثبت و ضبط کند.

وی به مستند خان‌گزیده‌ها اشاره کرد و گفت: شهید آوینی در اولین مستند خود که خان‌گزیده‌ها بود وقایع استان فارس و درگیری‌های آن‎‌ها با خان‎ها را روایت می‌کرد که اولین کار او بود و با همین عنوان پخش شد. بعدها آوینی برنامه‌‌ای به اسم حقیقت‌ها را از صدا و سیما پخش کرد و سپس به تولید روایت فتح منجر شد. هسته اولیه این گروه با فکر رفع محرومیت‌ها شکل گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته درخصوص موضوعات اقتصاد مقاومتی کارهایی را انجام دادیم و مجموعه برنامه‌هایی را شکل دادیم که بیاد سال‌های دفاع مقدس اسم آن را «قیام الله» گذاشتیم، امیدواریم این فعالیت‌ها با تاسیس دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح ادامه داشته باشد.

رضوی: اسناد بکری از فعالیت‌های جهاد موجود است

«سید حمزه رضوی» مدیر کل ایثارگران جهاد کشاورزی در ادامه این مراسم گفت: رابطه جهاد و گروه روایت فتح در دوران دفاع مقدس یک رابطه تنگاتنگ بوده است که امیدوارم احیا شود. مجموعه جهاد یک‌سری اسناد بکر در اختیار دارد که می‌تواند فرهنگ جهادی را به تصویر بکشد.

وی به خدمات گسترده جهاد در دوران انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بچه‌های جهاد علاوه بر بحث جنگ، در موضوعات کمک‌رسانی به روستاها و اقتصاد کشور فعالیت زیاد و موثری داشته‌اند که باید بتوانیم آن‌ها را نشان دهیم.

زهرایی: آوینی‌ها در دفاع مقدس پیام سلیمانی‌ها را منتقل می‌‎کردند

«محمد زهرایی» رئیس جهاد سازندگی در ادامه این برنامه در سخنانی با بیان‌اینکه این حضرت زینب (س) بود که پیام کربلا را به جهان صادر کرد، گفت: امیدواریم این دفتر بتواند منعکس کننده زحمات و جهاد گروه‌های جهادی در این برهه تاریخی باشد. در هشت سال دفاع مقدس اگر کاظمی‌ها، صیادها و سلیمانی‌ها وجود داشتند، آوینی‌هایی را در کنار خود داشتند که پیام آن‌ها را صادر می‌کردند. امروز که از جنگ سخت گذشته‌ایم و دشمن آرایش جدید پیدا کرده است ما نیز باید پیام جهادگران را صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حرکت‌های جهادی دل بسته‌اند، گفت: اگر بنیاد روایت فتح و آوینی‌ها نباشند، حرکت جهادگران در عرصه‌های مختلف در سکوت می‌ماند. امروز جنگ، جنگ اراده‌ها است و ما در جمهوری اسلامی مبتنی بر امکانات فعالیت نمی‌کنیم چراکه معتقدیم اراده بیشتر از امکانات کارایی دارد.

سردار آزادی: وظیفه دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح ضریب دادن به حرکت‌های جهادی است

سردار «عبدالرضا آزادی» معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از مسوولین بنیاد روایت فتح برای ایجاد گروه جهاد سازندگی روایت فتح تشکر کرد و گفت: این گروه ظرفیت جدیدی برای پرداختن به حرکت‌ها و گروه‌های جهادی است. در این سال‌ها بنیاد روایت فتح به بحث‌های جهادی و اقتصادی مقاومتی می‌پرداخت اما قرار شد که پر و پیمان‌تر به این موضوع پرداخته شود.

وی ضریب دادن به حرکت‌های جهادی را وظیفه دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم کارهای عمیق‌تر و مفصل‌تری برای ترویج گروه‌های جهادی انجام دهیم چراکه این گروه‌ها مورد عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند. ما نقطه ثقل این فعالیت را بسیج سازندگی می‌دانیم که باید سناریوی کار را بنویسند تا کارهای تولید شده جذاب و عمیق باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها