طالبی:

امکانات و اقدامات برای برگزاری باشکوه انتخابات فراهم است

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: همه امکانات و اقدامات اولیه برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و پر صلابت در نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.
کد خبر: ۳۸۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ - 19February 2020

امکانات و اقدامات برای برگزاری باشکوه انتخابات فراهم استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی طالبی رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه آموزشی توجیهی بازرسان ویژه وزارت کشور در انتخابات که در محل وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همه امکانات و اقدامات اولیه برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و پر صلابت در نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است. وزارت کشور به عنوان متولی، مجری و ناظر بر حسن اجرای انتخابات وظایف خود را به عنوان شایسته انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: وزارت کشور به موجب ماده ۲۵ قانون انتخابات مأمور اجرای قانون انتخابت و مسئول حسن جریان انتخابات است. یعنی یک وظیفه اجرایی و یک وظیفه نظارتی برای وزارت کشور تبیین شده است. هیات‌های مرکزی در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شدند و آموزش‌های لازم به آنها داده شد. همه بازرسان شعب حاضر و آموزش‌های لازم را دیدند.

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور بیان کرد: جلسه امروز یک تمرین اقدامات نظارتی در کل کشور است. همه کشور به صورت ویدئو کنفرانس با این جلسه ارتباط دارند و نظرات دوستان را می‌گیریم که برای دو روز آینده چه اقداماتی انجام دهیم. مأموریت‌ها ابلاغ شده و کار برگ‌های صورتجلسه انتخابات به کارفرمایان داده شده است.

طالبی افزود: معیارهای انتخاب بازرسان در کل کشور بی طرف بودن است. تلاش کردیم بازرسان از معتمدین و اقشار جامعه اسلامی ایران انتخاب شوند و تاکید کردیم بازرسان بی طرفی، شجاع و امین بودن در حفظ آرای مردم را داشته باشند تا همانطور که وزیر کشور تاکید دارند حتی یک رأی از مردم نباید باطل شود.

وی تاکید کرد: امروز جلسه‌ای با رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد و همه بازرسان در آن جلسه حضور داشتند. امید داریم انتخابات باشکوهی را برگزار کنیم. گزارش سازمان هواشناسی بیانگر آن بود که در برخی از استان‌های شمال غرب و غربی مشکلاتی در زمینه آب و هوا داریم. متولیان امر مشخص شدند و روز آینده جهت کنترل شرایط مأموریت دارند تا گزارش آن را ارائه کنند.

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که اگر بازرسان تخلفی داشته باشند نظارت بر عهده چه کسی است؟ بیان کرد: بازرسان نمایندگان وزارت کشور هستند اگر بازرسان تخلفی داشته باشند، یک هیئت رسیدگی به شکایت در مرکز وجود دارد که به جرایم‌شان رسیدگی می‌کند. اقداماتی برای شناسایی عوامل بازرسی ستادی در وزارت کشور ایجاد شده است. در همه دستگاه‌ها تلاش‌ها برای این موضوع به خوبی انجام شده و منتظر هستیم مردم دلسوز پای صندوق رأی حاضر شده و دشمنان را مأیوس کنند.

وی افزود: امسال هماهنگی‌ای میان بخش بازرسی و فناوری اطلاعات وزارت کشور انجام شد و قرار شد جایی تکمیل کننده فرآیند نظارت و بازرسی باشیم. تمام شعب در کل کشور هم در بخش وزارت کشور و هم در بخش استانداری‌ها مانیتورینگ می‌شوند و در دید اعضایی که می‌توانند مانیتورینگ داشته باشند قرار دارند. اگر جایی مشکل تعرفه باشد سیستم آلارم می‌دهد و متوجه مشکل در حوزه می‌شویم.

طالبی در رابطه با اقدامات صورت گرفته جهت امنیت انتخابات خاطرنشان کرد: ستاد امنیت کشور در وزارت کشور و هیات‌های بازرسی کل کشور همگی با اقداماتشان منجر می‌شوند انتخابات در امنیت کامل برگزار شود. وظایف بازرسان مشخص شده و دستگاه‌های متولی آمادگی خود را اعلام کردند و ان‌شاءالله امسال امن ترین انتخابات را تجربه خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مردم گزارش تخلفی دارند می‌توانند به بازرسان مستقر در ستادها آنها را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها