جهانگیری:

مردم به ظرفیت پزشکی و درمانی کشور اطمینان داشته باشند/ واقعیات را اطلاع‌رسانی می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه مردم به ظرفیت پزشکی و درمانی کشور اطمینان داشته باشند، گفت: امشب دبیرخانه ستاد در وزارت بهداشت برنامه‌ریزی می‌کند و دستورالعمل مورد نیاز تدوین می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ - 20February 2020

مردم به ظرفیت پزشکی و درمانی کشور اطمینان داشته باشند/ واقعیات را اطلاع‌رسانی می‌کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علی‌اصغر مونسان وزیر گردشگری، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و جلالی رئیس پدافند غیرعامل در وزارت بهداشت برگزار شد.

جهانگیری گفت: وزیر بهداشت اولین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا به کرونا را در وزارت بهداشت تشکیل داد و اعضای ستاد در حلسه حضور یافتند.

وی ادامه داد: مقابله با کرونا آغاز شده است؛ کرونا در چین رخ داد و آثار آن در قم ظاهر شد و ستاد بحران در وزارت کشور با اختیارات ویژه تشکیل جلسه داده است.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در جلسه در مورد مسائل مربوط با موضوع بحث شد؛ دبیر ستاد مشخص شد و امشب دبیرخانه ستاد در وزارت بهداشت برنامه‌ریزی خواهند کرد و دستورالعمل مورد نیاز را تدوین و تصویب خواهند کرد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها از جمله دولت، بخش خصوصی نیرو‌های مسلح به این ستاد کمک می‌کنند و کارخانجات تولید ماسک باید سه شیفت تولید داشته باشند؛ با شرکت‌های تولید کننده مذاکراتی انجام خواهد شد تا نیاز مردم تامین شود.

جهانگیری گفت: توان درمانی کشور بالا است، کشور در منطقه از نظر توانمندی پزشکی ظرفیت بالایی دارد و مدیرت بخش درمان توانمند است.

وی با بیان اینکه مردم به ظرفیت پزشکی و درمانی اطمینان داشته باشند، افزود: امیدواریم با دعای خیر مردم ضایعات و تلفات زیادی نداشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: وزارت بهداشت و همکاران پزشک به اوضاع مسلط هستند و امیدوتریم طی روز‌های آینده خبر‌های خوبی بشنویم.

وی ادامه داد: دلسوزی برای مردم این است که رسانه‌ها واقعیت را گزارش کنند؛ ما واقعیات را اطلاع‌رسانی می‌کنیم و کم‌نمایی و بزرگنمایی نخواهیم کرد.

جهانگیری گفت: آموزش‌های لازم از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها