امام جمعه بوشهر:

انتخابات نماد مردم سالاری دینی است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: انتخابات یکی از مولفه‎های نظام جمهوری اسلامی و نماد مردم سالاری دینی است.
کد خبر: ۳۸۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ - 21February 2020

انتخابات نماد مردم سالاری دینی استبه گزارش دفاع‌‎پرس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  امام جمعه بوشهر در خطبه‏‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: انتخابات یکی از مولفه‎های نظام جمهوری اسلامی و نماد مردم سالاری دینی است.

وی گفت: براساس گزارش‎های دریافتی از شعبه‌های رای‌گیری در این استان حماسه‎ دیگری با حضور باشکوه مردم در انتخابات در حال رقم خوردن است.

وی با یادآوری اینکه در رژیم گذشته و حتی در بسیاری از کشورهایی که امروز رای‎گیری می‏‌شود آرا مردم یا لحاظ نمی‎شود یا شکل صوری دارد بیان کرد: در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انتخابات نیست و یا در برخی کشورها مانند آمریکا دو حزب استکباری و صهیونیستی افرادی معرفی و گفته می‌شود که به آنها رای دهید.

صفایی بوشهری ادامه داد: برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آنهایی که حائز شرایط بودند به صحنه آمده و خود را معرفی کرده‌اند که اکنون مردم با بررسی‌‏های خود آنها را انتخاب می‏‌کنند و این نماد مردم سالاری است.

وی گفت: در این نوع انتخابات حق مردم لحاظ شده‌است اما در رژیم سابق انتخابات برای قوه‎های مقننه و مجریه معنی و مفهومی نداشت.

امام جمعه بوشهر گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات حماسه‏‌ای برای کتاب تاریخ انقلاب اسلامی و مایه امید انقلاب و حضور پیدانکردن آنها مایه خوشحالی جهان استکبار و ضد انقلاب است.

صفایی بوشهری ادامه داد: دشمنان نگاه می‌‏کنند اگر مردم در صحنه حضور داشتند عقب نشینی می‏‎کنند ولی جایی که حضور مردم کمرنگ باشد دشمن از همان جا ضربه می‎زند.

وی گفت: اکنون در مرحله برگزاری انتخابات مجریان و ناظران همچنان باید مسیر قانونی کنونی را طی کنند و به همه کاندیداهای مجلس نیز توصیه می‎شود تا آخرین مرحله صبر، اخلاق و قانون‌مداری پیشه کنند.

صفایی بوشهری اظهار داشت: کاندیداها چنانچه اشکالی در روند انتخابات می‎بینند باید از مجاری قانون و بویژه شورای نگهبان پیگیری کنند.

وی گفت: فردی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‎شود باید بتواند با سواد و دلسوزی برای نظام و استان خود خدمت کند.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: استان بوشهر از لحاظ جغرافیای کشاورزی نسبت به سایر استان‏‌ها سهم قابل توجهی ندارد ولی با این وجود به عنوان استان نخست کشور برای پرداخت زکات معرفی شده‌است.

وی افزود: از مسئولان ذیربط انتظار است همه  وجوه زکات استان بوشهر را در این استان صرف رفع فقر، توسعه و عمران و آبادانی روستاها کنند.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری اظهار داشت: در برخی از نهادها ۳ تا ۶ ماه حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده‌اند که این رویه در آستانه عید سال شایسته نیست.

وی بیان کرد: مردم استان نیز در حد امکان به افراد نیازمند کمک کنند تا در آستانه عید نوروز پدر و مادری شرمنده فرزندانش نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار