سید شهاب‌الدین شکیبا خبرداد؛

عرضه ۲۵۳ اثر در نخستین نمایشگاه فروش آثار تجسمی حوزه هنری

مدیر اجرایی نمایشگاه نقش بهار، «هنر برای هدیه است» را شعار این نمایشگاه معرفی کرد و گفت: ۲۵۳ اثر از ۹۶ هنرمند در نخستین نمایشگاه فروش آثار تجسمی حوزه هنری عرضه می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ - 22February 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- ولی منصوریان؛ «سید شهاب‌الدین شکیبا» مدیر اجرایی نمایشگاه «نقش بهار» در نشست خبری این اتفاق فرهنگی و هنری که صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد، با بیان‌اینکه «هنر برای هدیه است» شعار این نمایشگاه است، اظهار داشت: قیمت آثار این نمایشگاه از ۳۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان خواهد بود.

وی درخصوص هنرمندان پیشکسوتی که آثارشان در این نمایشگاه در معرض قیمت‌گذاری و فروش قرار خوهد گرفت، گفت: کاظم چلیپا، منوچهر معتبر، صادق تبریزی، علی گلستانه، ناصر اویسی، نصرالله افجه‌ای، مرتضی اسدی، کامبیز درم‌بخش، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، محمود زنده‌رودی، پرویز کلانتری و محمدعلی ترقی‌جاه برخی از هنرمندان پیشکسوتی خواهند بود که در این نمایشگاه اثر خواهند داشت.

مدیر اجرایی نمایشگاه «نقش بهار» افزود: یک سوم فضای این نمایشگاه به هنرمندان اساتید و دو سوم نیز به هنرمندان جوان اختصاص داده شده است. بنا داریم این نمایشگاه را هرساله برگزار کنیم که اگر دوره اول آن با استقبال روبرو شود، دوره‌های بعدی را نیز ادامه خواهیم داد.

شکیبا درخصوص مضامین آثار عرضه شده در این نمایشگاه گفت: موضوع نمایشگاه آزاد است و برای دریافت آثار فراخوان و یا موضوع خاصی را اعلام نکرده‌ایم و بیشتر هنرمندان جوان این نمایشگاه کسانی بودند که آن‌ها را در جشنواره جوان شناسایی کرده بودیم. ۲۵۳ اثر از ۹۶ هنرمند روی دیوار خواهند رفت که ۳۰ هنرمند پیشکسوت و ۶۶ هنرمند جوان حضور خواهند داشت.

وی درخصوص قیمت‌ آثار عرضه شده این نمایشگاه عنوان کرد: آثار نمایشگاه از ۲۵۰ هزار تومان شروع و گران‌ترین اثر از جلیل رسولی با ۵۶۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است که اثری نقاشی خط خواهد بود. ما در این نمایشگاه امیدوار به خرید ارگانی نیستیم و بیشتر امیدوار به خرید مردم هستیم.

مدیر اجرایی نمایشگاه «نقش بهار» ادامه داد: فراتر از بحث فروش آثار، این اولین نمایشگاهی است که آثار عرضه شده با چنین کثرتی از هنرمندان برای مخاطبین عرضه می‌شود. یک‌سری از این آثار از گالری‌ها، مجموعه‌دارها و هنرمندان دریافت شده است و سعی کرده‌ایم قیمت‌ها حداقلی گذاشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار