رفیعی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

توانمندسازی ۱۲ هزار گروه جهادی در «روایت فتح»/ با نگاه جدید از دفاع مقدس محصول تولید می‌کنیم

مدیر گروه مستند روایت فتح از توانمندسازی ۱۲ هزار گروه جهادی در دفتر جهاد گروه مستند «روایت فتح» خبر داد و گفت: با نگاه جدید محصولات دفاع مقدس تولید می‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ - 23February 2020

«روح‌الله رفیعی» مدیر گروه مستند روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره اهداف افتتاح دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح اظهار داشت: زمانی به اقتضای محرومیت‌هایی که وجود داشت، یک‌سری جوان دور هم جمع شدند و گروه تلویزیونی جهاد را ایجاد کردند.

وی افزود: بعد از اینکه جنگ شروع شد، همین‌ها به مناطق جنگی رفتند و شروع به تولید برنامه کردند که مجموعه مستندهای حقیقت و روایت فتح تولید شد؛ آن‌ها این مسیر را ادامه دادند. بعد از شهادت آقا مرتضی آوینی و از طرفی حذف جهاد سازندگی و ادغام آن با کشاورزی، عملاً به این حوزه‌‌ها پرداخته نشد.

مدیر گروه مستند روایت فتح تصریح کرد: این سال‌ها کارهای زیادی در حوزه جهادی و جهادسازندگی به‌صورت خودجوش در کشور صورت می‌گیرد؛ اما اتفاق خیلی مناسبی با این فعالیت‌ها در حوزه مستند شاهد نبودیم و اگرهم کاری از رسانه‌ها پخش می‌شد، به‌صورت گزارشی بود.

رفیعی به دیدار گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: حضرت آقا در دیدار با گروه‌‌های جهادی نسبت به‌ اینکه کار فاخری در حوزه تصویر درباره گروه‌های جهادی صورت نگرفته، گله‌ای مطرح کردند که به‌حق بود. از این رو ایده راه‌اندازی مجدد دفتر جهاد سازندگی را مطرح کردیم تا بتوانیم به تولیدات تصویری عمق ببخشیم و گروه‌های جهادی را برای تولیدات رسانه‌ای توانمند کنیم.

وی توانمندسازی ۱۲ هزار گروه جهادی کشور را هدف دفتر جهاد گروه مستند روایت فتح دانست و افزود: ما در این مرکز تصاویر و تولیدات مکتوب گروه‌های جهادی را استانداردسازی می‌کنیم تا برای امروز و آینده کشور حفظ شوند.

مدیر گروه مستند روایت فتح از تولید ۳۵ مستند الف و ۱۷۲ قسمت برنامه تلویزیونی در پنج مجموعه مختلف خبر داد و گفت: بچه‌های روایت فتح، همان‌هایی که نگاه فطری به موضوع جنگ دارند و سال‌ها با مجموعه روایت فتح کار کردند و سابقه خوبی دارند را یک‌بار دیگر دعوت به‌کار کردیم و با نگاه جدید محصولات دفاع مقدس تولید می‌کنیم.

رفیعی درخصوص امکان‌های جدید پخش مستندهای روایت فتح اظهار داشت: VOD، فضای مجازی، فضای اکران خارج از کشور، اکران‌های خصوصی در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی همگی امکان‌هایی هستند که مجموعه مستندهای روایت فتح را متناسب با مخاطبین نمایش خواهیم داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار