منتخبان مردم قم در مجلس یازدهم مشخص شدند+ سوابق ایثارگری

منتخبان مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی پس از شمارش آرا مشخص شدند.
کد خبر: ۳۸۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ - 22February 2020

منتخبان مردم قم در مجلس یازدهم مشخص شدند+ سوابق ایثارگریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، احمد امیرآبادی فراهانی، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری و علیرضا زاکانی، سه کاندیدایی هستند که حائز بیشترین آراء شده و به عنوان منتخبان مردم شریف قم به مجلس یازدهم راه یافتند.

با اعلام نهایی میزان آرا در حوزه انتخابیه قم، احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۱۸ هزار و ۳۱۵ رای، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با ۲۰۴ هزار و ۷۵۸ رای و علیرضا زاکانی با ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای به عنوان نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین آیت الله محمد یزدی نیز به عنوان نماینده مردم قم در مجلس خبرگان انتخاب شد.

احمد امیرآبادی فراهانی متولد سال ۱۳۵۲ در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز از شهرستان فراهان است. خانواده وی در سال‌های نخست جنگ تحمیلی به دلیل جانبازی یکی از برادرانش، عازم و ساکن قم شدند.

امیرآبادی در ۱۳ سالگی به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به فیض جانبازی نائل شد.

وی در سال ۱۳۷۶ در رشته مدیریت فارغ‌التحصیل گردید و در سال ۱۳۸۰ نیز توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت مالی اخذ نماید و سرانجام مدرک دکترای خود را در سال جاری در رشته مدیریت آینده پژوهی از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ نمود.

امیرآبادی فراهانی در سال ۱۳۶۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در طول مدت حضور در سپاه مسئولیت‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، مدیریتی و فرماندهی را تجربه کرد.

وی یک دوره عضو شورای اسلامی شهر قم و نماینده مردم قم در دوره‌های دهم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری متولد ۲۱ مرداد سال ۱۳۴۲ در روستای سیاه کر از توابع شهرستان ملایر استان همدان است. وی همزمان با بیروزی انقلاب اسلامی و درسن ۱۷ سالگی وارد حوزه علمیه بروجرد گردید.

بس از اخذ دیبلم در کنارفعالیت‌های اجرائی و مدیریتی و سیاسی از طریق کنکور سراسری موفق به اخذ مدرک کارشناسی زبان انگلیسی برای استفاده در فعالیت‌های تبلیغی شد.

وی دوره دافوس (دانشگاه آموزشی فرماندهی و ستاد) که ویژه فرمانده عالی رتبه نیرو‌های مسلح می‌باشد را با موفقیت سپری کرد و موفق به دریافت مدرک رسمی آن گردید و پس از قبولی در آزمون سراسری، کارشناسی ارشد علوم دفاعی را از دانشگاه امام حسین (ع) اخذ کرد.

نامبرده مدت ۸۴ ماه تا قبل از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در جبهه‌های جنوب، غرب وکردستان حضور داشت و در اکثر عملیات‌های بزرگ و کوچک حضور موثر داشته است.

تاسیس و راه اندازی و فرماندهی تیپ مستقل ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفرصادق (ع) در سال ۶۵ باماموریت آموزش، اعزام، سازماندهی و بکارگیری روحانیون رزمی و رزمی تبلیغی در جنگ و تامین نیاز‌های یگان‌ها و واحد‌های سازمان رزم به روحانی، جانشینی نمایندگی، ولی فقیه در سپاه، مسئولیت ستاد کنگره شهدای روحانی به مدت ۱۵ سال تاکنون و نمایندگی مردم قم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق وی می‌باشد.

علیرضا زاکانی در اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب شهر تهران، میدان خراسان متولد شد. وی در ماه‌های اولیه دفاع مقدس در حالیکه بیش از ۱۵ سال نداشت، همدوش دیگر جوانان بسیجی پا به عرصه دفاع از دین و میهن گذاشت که حاصل آن تا پایان دوران دفاع مقدس، ۶۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در پانزده عملیات بزرگ رزمندگان اسلام و افتخار جانبازی پنجاه درصد شد.

زاکانی پس از حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشکر‌های محمّد رسول الله (ص) و سیدالشهداء (ع) و قرارگاه‌های جنوب و غرب، عمده حضور خود را در واحد‌های تخریب و اطلاعات و عملیات سپری کرد و توفیق قبول مسئوولیت‌هایی از جمله معاون گردان، مسئول محور اطلاعات و عملیات قرارگاه نجف اشرف ۳، قائم‌مقام اطلاعات و عملیات لشکر ۲۷ محمّد رسول‌الله (ص) و نهایتاً مسئوولیت محور این لشگر را کسب نمود.

دکتر زاکانی نمایندگی دور هفتم، هشتم و نهم مجلس را در کارنامه فعالیت خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار