کارگردان فیلم «لاتاری»:

«درخت گردو» را آن‌طور که دوست داشتم ساختم

کارگردان فیلم ماجرای نیمروز گفت: فیلم درخت گردو در میان پنج فیلمی که ساختم، شاید تنها فیلمی بود که از پایانش راضی بودم، اصولاً یکی از ویژگی‌های درخت گردو برای من این بود که آن جور که دوست داشتم فیلم را ساختم، در درخت گردو فیلمی را ساختم که مورد رضایتم بود و هیچ تغییری در آن صورت نگرفت.
کد خبر: ۳۸۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ - 23February 2020

«درخت گردو» را آن‌طور که دوست داشتم ساختمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدحسین مهدویان» کارگردان فیلم سینمایی «درخت گردو» در گفت‎وگویی  پیرامون به نمایش گذاشتن فاجعه انسانی بمباران شیمیایی سردشت اظهار داشت: اگر مجال داده شود و این فیلم در جهان دیده شود مطمئناً به خاطر منظر کاملاً انسانی خود و همین طور پرونده بسیار تلخی که در آن مطرح شده، قطعاً در ابعاد جهانی اتفاقات خوبی برای آن می‌افتد.

وی درباره احتمال ارتباط گرفتن تماشاگر خارجی با فیلم «درخت گردو» افزود: رویکرد و نگاه فیلم درخت گردو کاملاً انسانی است، به همین دلیل هر نوع تماشاگری از هر کشوری می‌تواند با عمق فاجعه ارتباط برقرار کرده و آن را درک کند، اتفاق موجود در فیلم تنها به بوم ایران محدود نمی‌شود و در هر جای دنیا می‌توان آن را لمس کرد.

کارگردان فیلم «درخت گردو» در همین راستا ادامه داد: در این فیلم بلایی سر یک شهر و یک خانواده می‌آید، از نظر من هرکسی و هر فردی در هر جای دنیا می‌تواند این اتفاق را درک کند.

وی درباره انتخاب مهران مدیری برای فیلم خود اظهار کرد: به هر حال سینمای ایران شرایط خاص خود را دارد، ما تصمیم گرفتیم فیلمی حرفه‌ای را با بازیگران حرفه‌ای برای مخاطبان گسترده سینما بسازیم، مهران مدیری و پیمان معادی بازیگران محبوب مردم هستند و بدون شک طیف گسترده تری را برای تماشای درخت گردو به سالن سینما می‌کشانند.

کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» در همین رابطه تاکید کرد: به شخصه از همکاری با بازیگران فیلم درخت گردو به خود افتخار می‌کنم و به شدت از بازی مهران مدیری در فیلم راضی هستم.

وی درباره دغدغه ساخت فیلم سینمایی «درخت گردو» تصریح کرد: من سعی کردم برای تمامی رنج‌های ایرانیان فیلم بسازیم، به نظرم فاجعه سردشت درد کمتر شنیده شده‌ای بود که باید به آن پرداخته می‌شد، شخص من وقتی برای اولین بار قصه را شنیدم فکر کردم که می‌توان فیلم خوبی در این باره ساخت و آدم‌های بیشتری را درباره این موضوع آگاه کرد.

کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» درباره دلیل عدم ساخت مستندگونه فیلم درخت گردو اضافه کرد: می‌خواستم این فیلم را طیف گسترده تری از مردم ببینند، این فاجعه تلخ ملی بود که لازم دیدم مردم ایران و جهان در جریان آن قرار گیرند، بدون شک اگر فیلم را مستند می‌ساختم طیف کم و خاصی از مخاطب را به سینما می‌کشاندم.

وی درباره تلخی فیلم درخت گردو ادامه داد: به هر ترتیب شرایط هر اثر و هر موضوع این است که به درستی به آن پرداخته شود، ما نمی‌توانیم موضوعی تلخ را انتخاب کنیم و پوسته‌ای شیرین به آن بدهیم، این موضوع به خودی خود تلخ است و به نظرم برای اینکه مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار کند باید همینقدر تلخ ساخته می‌شد.

مهدویان درباره پایان بندی فیلم سینمایی درخت گردو خاطرنشان کرد: فیلم درخت گردو در میان پنج فیلمی که ساختم، شاید تنها فیلمی بود که از پایانش راضی بودم، اصولاً یکی از ویژگی‌های درخت گردو برای من این بود که آن جور که دوست داشتم فیلم را ساختم، در درخت گردو فیلمی را ساختم که مورد رضایتم بود و هیچ تغییری در آن صورت نگرفت.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار