ویژگی‌هایی که رییس مجلس شورای اسلامی باید داشته باشد

ریاست آینده مجلس باید یقینا هم در قبال رای مردم مسئول باشد، هم شم استراتژیک و نظامی داشته باشد و هم با سواد و تجربه عملیاتی در اداره امور در سطح ملی و بعضا فراملی باشد. یکی از ویژگی‌های اساسی رییس آینده مجلس شورای اسلامی ولایت‌مداری است.
کد خبر: ۳۸۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ - 26February 2020

مشخصات اصلی ریاست مجلس شورای اسلامی چه باید باشد؟به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفندسالجاری همانند سنوات قبل باشکوه برگزار شد. بسیاری از واجدین شرایط، با در نظر داشتن شرایط فعلی نظام و کشور و به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شناسنامه به دست از ساعات اولیه صبح جمعه وارد حوزه‌های اخذ رای شدند و به کاندیداهای اصلح خود رای دادند و با مشارکت در این حرکت بزرگ سیاسی- ملی از نظام اسلامی خود دفاع کردند.

کار شمارش آراء از همان ساعات و دقیقه های اولیه پس از اتمام اخذ رای آغاز شد و در برخی از حوزه‌های کم جمعیت‌تر در سطح کشور به پایان رسید و کار شمارش آراء در حوزه‌های پر جمعیتی مانند تهران و کلانشهرها تا دوسه روز طول کشید. بسیاری از شهرها نماینده یا نمایندگان خود را در دور اول انتخابات شناختند و در برخی حوزه‌ها کار به دور دوم کشیده شد.

اما با این حال پرسش اصلی اینجاست مشخصات ریاست بعدی مجلس شورای اسلامی چیست؟ به دیگر سخن، ریاست بعدی مجلس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ ریاست مجلس شورای اسلامی حکم تنفیذش را از مردم گرفته و با در نظر داشتن تعلیمات دین مبین اسلام و قوانین رسمی کشور باید بر مسندی بس خطیر تکیه زند.

پس باید ویژگی‌هایی منحصر به فرد داشته باشد، به ویژه در شرایط کنونی کشور که دشمنان این نظام شمشیرها را از رو بسته‌اند و از هیچ نوع عنادی دریغ ندارند.

دشمنان امروز نظام چه از طرق اقتصادی و چه از طرق مختلف سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی و ... تلاش بر آن دارند که به نظام اسلامی خدشه وارد کنند اما مردم و مسئولین هوشیار همچنان در تمامی عرصه‌ها سنگر گرفته‌اند و در برخی موارد نیز دشمنان را از پای در آورده‌اند اما این خیال خامی است که بیاندیشیم دشمن برای همیشه شکست خورده و دیگر اثری از حضورش نخواهد بود.

پس ریاست آینده مجلس با توجه به تفاسیر و تعاریف فوق‌الذکر باید یقینا هم در قبال رای مردم مسئول باشد و هم شم استراتژیک و نظامی داشته باشد و نیز با سواد و تجربه عملیاتی در اداره امور در سطح ملی و بعضا فراملی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های اساسی ریاست آینده مجلس شورای اسلامی ولایت‌مداری است. دیگر از ویژگی‌های اساسی ریاست مجلس یازدهم داشتن دیده روشن و بصیرت آگاه است. قطعا ریاست آینده مجلس باید از خط عدالت عدول نکند و پیشرفت کشور را مد نظرش داشته باشد. آشنا با مسائل شهری و حتی روستایی باشد و نهایتا قدرت اداره نهادی مانند مجلس را داشته باشد.

قطعا هر کدامیک از برگزیدگان ملت در مجلس از ویژگی‌های بالا برخوردار باشند، مناسب و لایق کرسی‌داری ریاست مجلس شورای اسلامی و خدمت به این نظام را خواهند داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار