فرزند شهیدی که هدیه حاج قاسم را پس داد + عکس

بعد از شهادت همسرم خیلی دوست داشتم سردار سلیمانی را ببینم. همه خانواده‌های شهدای مازندران احساس مرا داشتند. برای همین درخواست کردیم سردار به مازندران بیایند. مدتی بعد مراسمی در بابل ترتیب دادند تا حاج قاسم برایمان سخنرانی کنند. خیلی خوشحال بودیم.
کد خبر: ۳۸۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ - 23February 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مدافع حرم حضرت زینب (س) «علیرضا بریری» در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ در منطقه خانطومان سوریه حین مبارزه با تروریست های تکفیری به شهادت رسید. پیکر او در شرایطی بود که مانند تعدادی دیگر از شهدا امکان آوردن به عقب وجود نداشت. 

سرانجام پیکر این شهید عزیز که اهل استان مازندران بود پس از حدود سه سال که از شهادتش می‌گذشت در منطقه خان طومان تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.  

آنچه می خوانید روایت همسر این شهید است از دیدار با حاج قاسم سلیمانی. 

فرزند شهیدی که هدیه حاج قاسم را پس داد + عکس

بعد از شهادت همسرم خیلی دوست داشتم سردار سلیمانی را ببینم. همه خانواده‌های شهدای مازندران احساس مرا داشتند. برای همین درخواست کردیم سردار به مازندران بیایند. مدتی بعد مراسمی در بابل ترتیب دادند تا حاج قاسم برایمان سخنرانی کنند. خیلی خوشحال بودیم. در شهر همه جا عکس‌های سردار را نصب کرده بودند.

آن روز بعد از سخنرانی حاج قاسم به خانواده‌ها اطلاع دادند به نمازخانه سالن بروید. آنجا برای همه خانواده تک تک میزی گذاشته بودند. سردار چند دقیقه سر میز هر خانواده می‌نشست. چهره حاج قاسم از نزدیک به قدری پر صلابت بود که انگار نمی‌شد مستقیم در چشم هایشان نگاه کرد. در عین حال بسیار بسیار صمیمی بودند.

به میز ما رسیدند، پسرم که حدود شش سال داشت از ایشان خواست هدیه‌ای به او بدهد. سردار یک انگشتر به پسرم داد، اما وقتی دید انگشتر برایش بزرگ است با ناراحتی بچه گانه به سردار پس داد و گفت این انگشتر بزرگانه است من انگشتر بچگانه می‌خواهم. سردار انگشتر را گرفت و خندید، همه خندیدند. اما حاج قاسم مجدد انگشتر را به او داد و قرار شد وقتی پسرم بزرگ شد آن را به او بدهم. اما خب برای همه جالب بود، چون تا به حال کسی انگشتر سردار را پس نداده بود.

پسرم سردار را می‌شناخت. همیشه تصویر حاج قاسم را نشانش می‌دادم و می‌گفتم این مرد خیلی قوی است او فرمانده بابایی بوده و ما را خیلی دوست دارد.

سپس از حاج قاسم خواستم نوشته‌ای برای ما بنویسند. سردار پرسید برای خودتان بنویسم یا محمد امین. گفتم برای هر دو. تصویر شهید بریری روی میز مقابل سردار بود. سردار موقع نشستن نگاه زیر چشمی‌ای به عکس شهید کرد، نگاهی که همان وقت هم برای ما سوال برانگیز شد.

همسر من دو سال و چند ماه پس از شهادت پیکرش از سوریه برگشت و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. جالب است بگویم همسرم روز ۱۷ دی ۱۳۹۷ به خاک سپرده شد. با خودم فکر می‌کنم شاید سردار می‌دانسته روز تدفین او هم هم‌زمان می‌شود با روز تدفین شهید بریری.

فرزند شهیدی که هدیه حاج قاسم را پس داد + عکس

وقتی حاج قاسم شهید شد، من جایی بودم که دسترسی به تلویزیون نداشتم؛ خبر شهادت حاج‌قاسم را به من پیامک دادند؛ وقتی خبر را خواندم وارد شبکه‌های اجتماعی شدم و دیدم خبر شهادت ایشان در تمام کانال‌های خبری و گروه‌ها درج شده است. داغ بزرگی بود و شوکه شدم. سردار به واقع بعد از شهدایمان پشت و پناه خانواده‌های شهدای مدافع حرم بودند. اما از طرفی شهادت حق ایشان بود. به قول همسرم یک پاسدار ۳۰ سال وقت دارد شهید شود. یعنی زمانی که در سپاه حضور دارد و سردار سلیمانی و واقعا حیف بود به شهادت نرسد.

فرزند شهیدی که هدیه حاج قاسم را پس داد + عکس

دست نوشته حاج قاسم برای خانواده شهید بریری و انگشتر‌های اهدایی

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار