مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

ضرورت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس ماندگارترین سند تاریخ دفاع مقدس استان خواهد بود که تدوین آن نیازمند مشارکت و همکاری تمامی دستگاه­‌ها و ساختارهایی است که در دفاع مقدس نقش‌­آفرین بودند.
کد خبر: ۳۸۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ - 23February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدرضا اورانی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: نیروهای جهادسازندگی استان در دفاع مقدس در عین مظلومیت، تلاش‌­ها و مجاهدت­‌های فراوانی داشتند که پیشکسوتان جهادگر کمتر به این نقش پرداختند؛ لذا ما وظیفه داریم با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان این سابقه درخشان را ثبت و ضبط کنیم و آن را نشر دهیم.

وی در ادامه به اهمیت کارکرد اداره ­ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: اگر اداره ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان که رسالت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه‌­سازان دفاع مقدس را بر عهده دارد تقویت شود در پیشبرد اهداف این اداره مؤثر خواهد بود و اجرای اقدامات ارزشمندی را به همراه خواهد داشت.

این مسئول در ادامه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس ماندگارترین سند تاریخ دفاع مقدس استان خواهد بود که تدوین آن نیازمند مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌­ها و ساختارهایی است که در این حماسه نقش‌­آفرین بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه سخنانش، گزارشی از فعالیت­‌های اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان در حوزه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، برگزاری جشنواره کهربا، تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس در شهرستان­‌ها ارائه کرد.

وی در پایان، همکاری ادارت تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی را با دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در شهرستان‌­ها خواستار شد و بر تهیه مداخل جهادسازندگی در سطح شهرستان­‌ها و بخش­‌های استان جهت توجه بیشتر به نقش جهاد در دفاع مقدس در دانشنامه استانی تأکید کرد.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار ابراز داشت: سنگرسازان بی سنگر عنوانی شایسته برای نیروهای جهادسازندگی بود که نتوانستیم به شایستگی حق آن را ادا کنیم.

وی افزود: نقشه راه سازمان جهاد کشاورزی استان دارای دو رکن است. رکن اول، بازدید از واحدهای تولیدی است که در راستای خودکفایی کشور فعالیت دارند و اقدامات آن­ها امیدوار کننده است و نیازمند تلاش بیشتر ماست. رکن دوم، سرکشی از خانواده شهدا است که به صورت مستمر برگزار می­‌شود و انگیزه خدمت را در ما مضاعف می­‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی و اداره‌­کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس به هم گره خورده است؛ لذا باید تعاملات این دو دستگاه بیش از پیش باشد.

این مسئول در پایان، آمادگی سازمان جهاد کشاورزی استان را برای همکاری با دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌­ها، تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و ارائه طرح‌­های محتوایی جهت استفاده در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اعلام کرد.  

در ادامه این دیدار، «سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و مدیر اجرایی دانشنامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دانشنامه استانی دفاع مقدس و اقدامات صورت گرفته در این حوزه، مشارکت و فعالیت بیش از پیش سازمان جهاد کشاورزی استان را در احصا تاریخ شفاهی پیشکسوتان جهادگر، ساماندهی اسناد جهاد و تدوین مقالات علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس مربوط به نقش جهاد در دفاع مقدس را خواستار شد.

در این دیدار «جواد اسماعیلی» قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، «محمد حافظ» مدیرعامل شرکت جهاد نصر، «محسن هراتی» رئیس امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «محمد شم‌آبادی»، «علی­‌اکبر عرفانی» و «علی صفرنژاد» از اعضای کمیسیون ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، «محمدرضا اورانی» را همراهی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار