دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نمایشگاهی برای یادآوری توانمندی‌های جوانان ایرانی به مسئولان کشور

این روزها نمایشگاهی در تهران برپا شده است که بیشتر از این‌که پذیرای عامه مردم باشد، آوردگاهی برای مسئولان کشور است تا ضمن بازدید از آن، به ظرفیت عظیم نهفته در جوانان ایرانی پی ببرند.
کد خبر: ۳۸۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۷ - 26February 2020

گروه اجتماعی دفاع‌پرس- سید محمدجواد میرخانی؛ عبور از گردنه‌های پُر پیچ و خم مشکلات، مردان و زنانی پولادین می‌خواهد که با اعتماد به‌نفس در برابر سختی‌ها، مقاوم و صبور باشند و از شکست‌ها نهراسند، تا این‌که به قله‌های موفقیت دست پیدا کنند. 

۴۱ سال پیش که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، کسی فکر نمی‌کرد که مردان و زنان این سرزمین بتوانند پرچم سه رنگ ایران را با روحیه «ما می‌توانیم» بر روی دوش گرفته پا به این گردنه‌های سخت بگذارند، چه برسد به این‌که بخواهند آن را با افتخار بر روی قله‌های موفقیت، یک‌به‌یک به اهتزاز دربیاورند؛ اما حالا که چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، شاهدیم که ملت ایران ضمن فتح قله‌های موفقیت، همه سختی‌ها، تنگنا‌ها و محدودیت‌ها را به‌فرصت تبدیل کرده‌اند تا گام دوم انقلاب را موفق‌تر بردارند.

این موفقیت‌ها مرهون این جمله است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند؛ «مدیریت‌های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» که امام بزرگوار به همه‌ ما آموخت، ایران را به عزت و پیشرفت در همه‌ عرصه‌ها رساند».

پیشرفت‌های ملت ایران در این ۴۱ سال، در حالی است که مردم تا امروز انواع و اقسام فشارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و... را پشت سر گذاشته‌اند و در این شرایط، کشور ما پیشرفت کرده است؛ البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که تحریم‌ها و محدودیت‌ها، چرخه اقتصاد کشور را کُند کرده است؛ برای همین است که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) چند سالی است که سیاست «اقتصاد مقاومتی» را به مردم و مسئولان گوشزد می‌کنند، تا چنانچه کالایی تحریم شد، کشور فلج نشود و بتوانیم با تکیه بر امکانات خود و نعمت «جوانان»، آن کالا را در داخل کشور تولید کنیم، تا هم نیاز خود را برطرف کرده و هم اشتغال و صادرات را تقویت کرده باشیم.

نمایشگاه رونق تولید

«جوانان» در بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطب خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند؛ همان‌طور که آن‌ها در گام اول انقلاب خصوصاً دوران دفاع مقدس، نقشی اساسی در ایستادگی و پیشرفت ملت ایران داشتند و امروز فقط کافی است تا کمی به اطراف خود نگاه کنیم، تا ببنیم که چه ظرفیتی در این کشور وجود دارد که ما به‌اندازه کافی از این ظرفیت مهم بهره نبرده‌ایم.

این روزها در حالی که برخی افراد شعار ناامیدی سر می‌دهند و حتی آب خوردن مردم را هم به مذاکره با شیطان بزرگ گره می‌زنند و توانایی‌های ما را در حد تولید «آبگوشت بزباش» و «قرمه‌سبزی» می‌دانند، جوانانی در گوشه و کنار این مرز و بوم در شرکت‌های دانش‌بنیان، دست به کارهای بی‌نظیری زده‌اند که تجلی حدیث معروف رسول خداست؛ حدیثی که حضرت محمد مصطفی (ص) در آن فرموده‌اند «دانش اگر در ثریا هم باشد، مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت».

مصلی امام خمینی (ره) تهران، در روزهای اخیر میزبان نمایشگاهی تحت عنوان «رونق تولید» است؛ نمایشگاهی که به‌همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برپا شده است، تا تنها گوشه‌ای از توانایی‌های جوانان ایران‌زمین را به نمایش بگذارد؛ همان قرارگاهی که گاهی مواقع با کم‌لطفی برخی مسئولان مورد هجمه قرار می‌گیرد؛ اما واقعیت را باید در این نمایشگاه دید که چگونه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با عناوینی مانند «دولت تفنگدار» متهم می‌شود، به جوانان نخبه در عرصه پیشرفت کشور میدان می‌دهد؛ کاری که منتقدان این نهاد انقلابی نتوانستند از عهده آن بربیایند؛ بنابراین برای بررسی بیشتر فناوری‌های به‌نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، خبرنگار دفاع‌پرس به مصلی تهران رفت تا گوشه‌ای از توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم را گزارش کند.

نمایشگاه «رونق تولید» نمایش‌دهنده گوشه‌ای از عزم ملت ایران برای «قوی شدن» است؛ چراکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «تنها راه در پیش پای ملت ایران، عبارت است از «قوی شدن»؛ باید تلاش کنیم قوی شویم»؛ بنابراین گذری به بخش‌های مختلف این نمایشگاه داشتیم، تا تلاش در جهت «قوی شدن» را ببینیم.

نمایشگاه رونق تولید

سال‌هاست که صنعت نفت کشور با تحریم‌های سفت و سختی روبه‌رو است؛ بنابراین جوانان این مرز و بوم خودشان آستین بالا زده و دست به تولید قطعات ریز و درشتی زده‌اند که برای پویایی این صنعت لازم است؛ از تجهیزات اندازه‌گیری سطح مایعات و تجهیزات اندازه‌گیری سطح دما گرفته تا مخزن‌های بزرگ نفتی.

نمایشگاه رونق تولید

صنعت نفت کشور در طول سالیان گذشته فراز و نشیب‌هایی را تجربه کرده است؛ چراکه به‌عنوان یک شریان اصلی اقتصاد کشور به شمار رفته و می‌رود؛ بر این اساس در دوران دفاع مقدس، یکی از اهداف دشمنان این مرز و بوم، پالایشگاه‌ها، سکوها و لوله‌های نفتی بود و در این راستا، افراد زیادی جان خود را فدا کردند تا در طول این هشت سال، صادرات نفت کشور، با مشکل مواجه نشود.

شرکت لوله‌سازی اهواز یکی از سازمان‌هایی است که در این عرصه، شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است؛ حالا بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس، درحالی که صنعت نفت به موفقیت‌های زیادی دست یافته است، شرکت لوله‌سازی اهواز با حضور در نمایشگاه «رونق تولید»، ضمن به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود، این نمایشگاه را به تصاویر ۲۲ شهید خود، مزین کرده است؛ شهدایی که زیر بمباران دشمن، با تعمیر خطوط نفتی، اجازه ندادند تا صادرات نفتی‌مان متوقف شده و اقتصاد کشور تحت تأثیر قرار گیرد.

نمایشگاه رونق تولید

وقتی فناوری‌های ساخته شده به دستان توانمند جوانان این مرز و بوم را در نمابشگاه «رونق تولید» می‌بینیم، قطعا قدم زدن در راهروهای این نمایشگاه برای ما غرورآمیز، لذت‌بخش و امیدبخش‌تر می‌شود و آروز می‌کنیم که ای‌کاش افرادی که توانمندی‌های ایران را در حد تولید «آبگوشت بزباش» و «قرمه‌سبزی» می‌دانند، بیایند و ببینند که جوانان ما چه توانمندی‌هایی دارند.

این‌جا به‌غیر از شرکت‌های فعال در صنعت نفتی کشور، فناوری‌های دیگری نیز به‌چشم می‌خورند؛ برای نمونه غرفه‌ای که بزرگ‌ترین تولیدکننده آجر عایق نسوز در غرب آسیاست، به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، در نمایشگاه حضور دارد؛ یا همان شرکت معروف ذوب‌آهن اصفهان با به نمایش گذاشتن ریل‌های قطارهای پرسرعت که به‌دست جوانان کشورمان ساخته شده است، توانمندی خود را به رخ جهانیان کشیده است؛ چراکه ذوب‌آهن اصفهان، اولین و تنها تولیدکننده ریل‌های قطارهای پرسرعت در غرب آسیاست.

نمایشگاه رونق تولید

آری! درست است که می‌گوییم «ما می‌توانیم»؛ اما چه بهتر است که علاوه بر آن نیز بگوییم «ما توانستیم»؛ چراکه ما سرمایه‌ای داریم به‌نام «روحیه انقلابی». روحیه انقلابی اگرچه در کل نمایشگاه «رونق تولید» موج می‌زند؛ اما در میان یکی از غرفه‌ها بیشتر به چشم می‌خورد، غرفه‌ای که مربوط به یک جوان انقلابی است که با عنوان «اولین تولیدکننده الکتروموتورهای ضدانفجار و اسموک در ایران اسلامی» و شعار «ما توانستیم» پا به این نمایشگاه گذاشته و غرفه خود را به عکس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کرده است.

نمایشگاه رونق تولید

در ادامه بازدید از نمایشگاه «رونق تولید»، می‌رسیم به شرکت‌هایی که در زمینه‌های ژئوفیزیک، زمین‌شناسی و موقعیت‌یابی برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند؛ شرکت‌هایی که ابزارهای خود را به نمایشگاه آورده‌اند تا ثابت کنند که جمهوری اسلامی ایران، در این زمینه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از طرفی دیگر، تایرهای تولید داخل را می‌بینیم؛ اما نه تایرهای معمولی؛ بلکه تایرهای مربوط به هواپیما که به دست توانمند دانشمندان جوان کشورمان تولید شده است و همین‌طور دستگاه‌های مختلف مربوط به حفاری تونل و... که اگر قرار باشد که تک‌تک آن‌ها تشریح شود، باید ده‌ها گزارش از نمایشگاه رونق تولید نوشت.

رونق تولید

خلاصه این‌که این نمایشگاه برپا شد تا بیشتر از این‌که مردم در جریان توانمندی‌های دانشمندان این مرز و بوم قرار بگیرند، مسئولان بیایند و کمی بیش از پیش امیدوار شوند و به ظرفیت عظیم نهفته در جوانان ایرانی پی ببرند. ظرفیتی که به فرموده امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب؛ «انبوه جوانانی که با روحیه‌ی انقلابی رشد کرده و آماده‌ تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقق و اندیشمندی که به آفرینش‌های علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند؛ این‌ها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ مادّی با آن مقایسه نمی‌تواند شد».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار