ترکیه: در دیدار با هیأت روس بر ضرورت توقف درگیری‌ها در ادلب تأکید کردیم

وزارت خارجه ترکیه بعد از دیدار هیأت این کشور با هیأت روس در مورد ادلب سوریه، اعلام کرد که موضع آنکارا در باره این منطقه، توقف درگیری است.
کد خبر: ۳۸۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ - 27February 2020

ترکیه: در دیدار با هیأت روس بر ضرورت توقف درگیری‌ها در ادلب تأکید کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه ترکیه می‌گوید در دیداری که بین هیأت این کشور با هیأت روسیه در آنکارا صورت گرفته، بر اهمیت توقف درگیری‌ها در استان ادلب سوریه تأکید کرده است.

روسیه و ترکیه به دنبال درگیری‌های اخیر در این استان و پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق تحت اشغال گروه‌های مسلح و تروریستی تصمیم به انجام دیدار‌هایی در سطح کارشناسان و مسؤولان نظامی گرفتند و هیأتی روس دیروز چهارشنبه وارد آنکارا شد.

هنوز جزئیات و مواضع روس‌ها در قبال این دیدار منتشر نشده است، ولی از بیانیه وزارت خارجه ترکیه چنین بر می‌آید که روسیه با توقف درگیری‌ها مخالفت کرده است به ویژه اینکه عملیات‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌هاست و ترکیه می‌بایست بر اساس توافق سوچی (۲۰۱۸) معارضان را از تروریست‌ها جدا می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در همین ارتباط وزیر دفاع ترکیه گفت که با مایک اسپر، همتای آمریکایی خودر در مورد تحولات ادلب و مسائل دفاعی منطقه تلفنی گفتگو کرده است.

حلوصی آکار امروز در کنفرانس خبری خود گفته است که ترکیه با روسیه در حال بررسی گشودن آسمان ادلب بر روی پهپاد‌های نظامی و غیرنظامی است، ولی به گفته او، این مسئله هنوز موانعی دارد. وزیر دفاع ترکیه گفته در رابطه با مذاکرات بین آنکارا و مسکو در مورد ادلب سوریه خوش‌بین است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها