با حضور امیر پور دستان:

جدیدترین پهباد نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما ملزم به ارتقای آمادگی های رزمی خود هستیم تا بتوانیم به عنوان بازوی نظام از آرمان ها دفاع کنیم و با بیشتر کردن ارتباط خود با دیگر یگان های نظامی به اهداف رزمی و دفاعی بهتر و تخصصی تری دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳ - 28September 2013

جدیدترین پهباد نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی از پهباد "یسیر" با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، حجت الاسلام وفا رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا، سردارخرم نماینده ستاد کل نیروهای مسلح، امیر دارابی معاونت اطلاعات نیروی زمینی ارتش و سرهنگ خاکی فرمانده یگان پهبادی حضرت ولیعصر(عج) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر پوردستان در مراسم رونمایی از پهباد یسیر ضمن  گرامیداشت یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس و سالروز عملیات ثامن الائمه (ع)، اظهار داشت: عملیات ثامن الائمه دارای ویژگی های منحصر به فردی بود زیرا در سال های ابتدای جنگ با مشکلات زیادی روبرو بودیم اما بزرگترین مشکل ما وجود بنی صدر خائن بود که همدلی سپاه و ارتش را مانع می شد. به همین دلیل عملیات های سال اول جنگ بیشتر عکس العمل بود و دشمن هرکاری که می کرد ما با یک حرکت ایذایی به مقابله با آن برمی خواستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: عملیات ثامن الائمه از چند جهت دارای ویژگی های منحصر به فردی است. نخست باعث همدلی و وحدت عملی سپاه و ارتش شد و سپس اینکه رزمندگان ما اعتماد به نفس خود را بدست آوردند. زیرا تا قبل ازعملیات ثامن فکر نمی کردیم بتوانیم عملیات های گسترده ای را انجام دهیم که در این عملیات این خود باوری به ما هدیه شد. همچنین با یک نگاه معنوی دیگر می بینیم که با همت رزمندگان و محوریت لشکر 77 عملیات ثامن الائمه به نام نامی حضرت امام رضا(ع)  گره گشای عملیات های بعدی شد و زمینه خلق یک فتح بزرگ را فراهم کرد.

وی در ادامه افزود: جوانان ما باید شهدا، این اسطوره ها ی صبر را الگوی خود قرار دهند تا بتوانند به خوبی به وظیفه خود عمل کنند. خدا را شاکریم که مملکت اسلامی ما به حدی از دانش و تخصص و علم رسیده است که نیاز های خود را بدون وابستگی به دیگران برطرف می کند

امیر پوردستان ادامه داد: نیروی زمینی یکی از نیروهای اصلی نیروهای مسلح است و طبق فرمایشات امام خامنه ای که فرمودند: نیروی زمینی ارتش کمر نیروهای مسلح است این ضرورت را ایجاد می کند تا متناسب با تهدیدات ظرفیت های لازم بوجود آید. ما امروز باید بتوانیم در عرصه های ناهمطراز مقاومت کنیم. زیرا نیروی زمینی به حالت سنتی نمی تواند وارد زمینه ناهمطراز شود. نیروی زمینی نیاز به یک دست قدرتمند دارد و این دست قدرتمند بلند یک گروه پهبادی است.

این فرمانده عالیرتبه ارتش در ادامه افزود: یکی از یگانهای نیروی زمینی که قابلیت های آن ارتقا پیدا کرده است یگان پهبادی است. این یگان امروز در تمامی مرزهای کشور به کار رزمی و شناسایی مشغول است و می تواند پشتیبان تمامی پروازهای ما باشد. با ورود پهباد یسیر که دارای دوربینی قدرتمند می باشد می توان تمامی نقاط کشور را به خوبی  رصد کرد.

پورد ستان در آخر با اشاره به اهمیت ارتقا توانایی رزمی ارتش افزود: ما ملزم به ارتقای آمادگی های رزمی خود هستیم تا بتوانیم به عنوان بازوی نظام از آرمان های نظام دفاع کنیم و با بیشتر کردن ارتباط خود با دیگر یگان های نظامی به اهداف رزمی و دفاعی بهتر و تخصصی تری دست پیدا کنیم تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی را هرچه بیشتر به نمایش بگذاریم.

شایان ذکراست در این مراسم امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از انتصاب سردار خرم بعنوان مسئول یگان های پهبادی ستادکل نیروهای مسلح خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها