تلاش همه‌جانبه غربی‌ها برای نجات تکفیری‌ها از باتلاق ادلب

نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ادلب درحالی برگزار شد که نمایندگان آمریکا و غرب در این شورا از تمام توان خود برای نجات تکفیری‌ها از باتلاق ادلب بهره‌برداری کردند.
کد خبر: ۳۸۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ - 29February 2020
تلاش همه‌جانبه غربی‌ها برای نجات تکفیری‌ها از باتلاق ادلببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌منظور بررسی تحولات ادلب برگزار شد.
 
براساس این گزارش، در جریان این نشست، هر یک از نمایندگان کشور‌های عضو درباره اوضاع شمال سوریه اظهارنظر کردند.
 
معاون نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل ضمن متهم کردن روسیه و سوریه به انجام حملات هوایی در ادلب، اعلام کرد که باید جلوی حملات کنونی در این منطقه گرفته شود.
 
در همین حال، نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که ترکیه حق دارد به حملات علیه مواضع خود در ادلب پاسخ دهد و حمایت واشنگتن از ترکیه ادامه خواهد داشت.
 
نماینده آمریکا در سازمان ملل با هدف حمایت از تکفیری‌ها افزود: ما خواستار برقراری آتش‌بس پایدار و فوری در شمال سوریه هستیم؛ حمله ادلب باید آخرین میخی باشد که به تابوت نشست آستانه کوبیده می‌شود.
 
نماینده فرانسه در شورای امنیت نیز در سخنانی مدعی شد زمان آن فرا رسیده که جلوی حملات ارتش سوریه با حمایت روسیه در ادلب گرفته شود؛ بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.
 
نماینده دائم آلمان در سازمان ملل با بیان اینکه ما از روسیه می‌خواهیم که درباره اوضاع ادلب، گفت‌وگو با ترکیه را آغاز کنند، گفت: دولت سوریه و روسیه باید به‌منظور توقف درگیری‌ها در شمال سوریه به آتش‌بس برگردند.
 
اظهارنظر‌های مقامات آمریکایی و غربی علیه سوریه و روسیه به‌دلیل نبرد با تکفیری‌ها در ادلب درحالی است که آن‌ها طی روز‌های گذشته نیز به‌دلیل وارد شدن ضربات مهلک بر پیکره تکفیری‌ها، انتقادات شدیدی را علیه دمشق و مسکو مطرح کرده بودند.
 
انتهای پیام/ ۴۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار