یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

فتنه‌گرانی که این‌بار پشت جانبازان پنهان شده‌اند

دشمن، دشمنی می‌کند و همان‌طور که امام خمینی (ره) فرموده‌اند، «منافقین از کفار بدترند»؛ بنابراین ما با قرار گرفتن مقابل فتنه‌گران، با بدترین نوع دشمن روبه‌رو هستیم که می‌خواهد تفکر انقلابی جانبازان و ایثارگران را از آن‌ها بگیرد. با این وجود مسئولان کشور، همگی باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند که دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، بازیچه دست فتنه‌گران نیستند.
کد خبر: ۳۸۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۱ - 03March 2020

فتنه‌گری به‌نام جانبازان، به‌کام دشمنگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ ملت ایران در دوران دفاع مقدس مقابل ارتشی ایستاد که از سوی بیش از ۳۰ کشور جهان، پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌شد و کشور‌های غربی که امروز مدعی آزادی و حقوق بشر هستند، انواع و اقسام سلاح‌ها خصوصاً سلاح‌های شیمیایی را در اختیار «صدام» قرار می‌دادند تا بر سر مردم ایران آزمایش کند و سپس جانبازان شیمیایی مجبور می‌شدند برای درمان، به کشور‌های تولیدکننده این سلاح‌ها نظیر آلمان بروند، تا تولیدکنندگان سلاح‌های شیمیایی به بهانه درمان جانبازان، نتیجه بمب‌های خود را بر روی آن‌ها مورد بررسی قرار دهند.

امروز در هیاهوی آلودگی هوا و کرونا، اگر دستگاه اکسیژن یک جانباز شیمیایی تمام شود، در همان خانه ماندنش هم ضرر دارد، چه برسد به این‌که بخواهد بیرون هم بیاید! حالا فکر کنید که باطری دستگاه اکسیژن یک جانباز شیمیایی هم خراب شود و تحریم‌ها اجازه ندهد که این قطعه وارد شود و یا این‌که آن‌قدر گران باشد که جانباز پول خریدن آن را نداشته باشد، دیگر چه خواهد شد! بماند که علاوه بر جانبازان شیمیایی، جانبازان فداکار دیگری نیز هستند که سال‌های سال روی تخت‌های آسایشگاه یا خانه خود، خوابیده‌اند و به سقف می‌نگرند و یا سال‌هاست که روی ویلچر زندگی خود را سپری می‌کنند و یا مانند همه ما از نظر ظاهری، سلامت هستند اما یک ترکش در بدنشان، هر لحظه حیات آنها را تهدید می‌کند.

عیادت از جانبازان و دیدن سختی‌های زندگی آن‌ها بر همه ما اعم از مردم و مسئولان، لازم است. چراکه اولاً آن‌ها را خوشحال و دلگرم می‌کنیم و دوماً این‌که یادمان نمی‌رود انقلاب اسلامی به‌راحتی به ۴۱ سالگی نرسیده است که حالا امروز برخی مسئولان بیت‌المال را حق خود از سفره انقلاب می‌دانند و برخی مردم هم با دیدن این خیانت‌ها، بدون درنظر گرفتن جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان، از اصل نظام ناامید می‌شوند. بنابراین لازم است تا همگان برای یک‌بار هم که شده، یک سَری به آسایشگاه جانبازان بزنیم، تا ببینیم که آن‌ها این روز‌ها کجای ذهن ما قرار دارند یعنی وقتی می‌خواهیم مسئولیتی بگیریم، خدای‌ناکرده اشتباه و خطایی کنیم و یا حتی در حرف‌های خود نسل‌های قبلی که انقلاب کردند را نقد کنیم، کمی هم به این افراد فکر کنیم که چرا حاضر شدند که جان خود را بدهند اما انقلاب اسلامی ایران پیروز شود و پابرجا بماند.

بعد از این‌که رفتیم و از جانبازان عیادت کردیم، گاهی وقت‌ها لازم است تا یک مرور کوتاهی هم به عقاید رزمندگان دوران دفاع مقدس داشته باشیم و ببینیم آن‌هایی که رفتند و شهید، جانباز یا آزاده شدند، برای چه رفتند؟ تا اگر این روز‌ها کسی خواست دفاع مقدس را تحریف کند و آن‌گونه که خودش دلش خواست، حوادث آن‌روز‌ها را برای نسل جوان بازگو کند، بدانیم که واقعیت چیست؟ یعنی این‌که وقتی رزمندگان خط‌شکن گردان «مقداد» لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) می‌خواندند: «گردان مقداد، در راه قرآن، بگذشته از سر، بگذشته از جان؛‌ ای امام امت، جان را به راهت، می‌کنیم قربان» و یا رزمندگان جملاتی مانند: «می‌روم تا انتقام سیلی زهرا (س) بگیرم» را روی پیراهن خود می‌نوشتند، به چه چیزی اعتقاد داشتند؟ آیا صرفا رزمندگان برای دفاع از خاک کشور خود رفتند و یا علاوه بر آن، هدف دیگری هم داشتند؟ بنابراین همگان وظیفه دیگری که بردوش داریم، این است که اجازه ندهیم تا دفاع مقدس تحریف شود.

تحریف دفاع مقدس، ابعاد گوناگونی دارد اما یکی از این ابعاد، امروز بیش از همه در جامعه دیده می‌شود. تحریفی که جامعه هدف آن خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است تا بدینوسلیه، از درون، دفاع مقدس تحریف شود. بنابراین شاهد هستیم که برخی سیاسیون برای پیشبرد گفتمان خود که در برخی موارد با گفتمان انقلاب اسلامی هم در تضاد است، از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران مایه می‌گذارند، تا ضمن سوءاستفاده از اعتماد عمومی که قشر ایثارگر در جامعه دارند، به تغییر افکار آن‌ها و نیز تغییر افکار جامعه نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بپردازند. برای نمونه سال ۱۳۸۸، جریانی شکل گرفت که نام خانواده‌های چند نفر از شهدای نام‌دار را جزو حامیان خود اعلام کرد و سعی کرد تا جامعه ایثارگری را نیز با خود همراه کند اما بعد از فاش شدن ماهیت فتنه‌گر این جریان و سر داده شدن شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی»، مشخص شد که هدف این جریان مصادره جامعه ایثارگری برای رسیدن به اهداف خود در فتنه‌ای بوده که بعد از انتخابات شکل گرفت، همان فتنه‌ای که در آن شعار «انتخابات بهانه‌ است، اصل نظام نشانه‌ است» سر داده شد، با حضور مردم در نهم دی‌ماه سرکوب شد.

ته‌ماندگان فتنه ۸۸ امروز بعد از ۱۰ سال، هنوز دست از مصادره رزمندگان و جانبازان به نفع اهداف خود نکشیده‌اند و در این مسیر با استفاده از فضای مجازی، به خیال خودشان یک پایگاه خبری با عنوان جانبازان ایجاد کرده‌اند؛ این در حالی است که مشخص نیست چه‌کسانی به این افراد اجازه داده‌اند تا خود را نمایندگان جانبازان معرفی کرده و از طرف این قشر انقلابی جامعه سخن بگویند؟!

از طرفی دیگر، مطالبی که از سوی فتنه‌گران به‌نام جانبازان و ایثارگران در این راستا منتشر می‌شود، هیچ شباهتی به مواضع این قشر انقلابی جامعه ندارد که هیچ، بلکه بیشتر شبیه مطالب رسانه‌های وابسته به مجاهدین خلق (منافقین) و یا سلطنت‌طلب‌هاست؛ از توهین به آرمان‌های انتقلاب اسلامی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن گرفته تا زیر سوال بردن شعار مرگ‌ بر آمریکا و جبهه مقاومت و...؛ اما بهتر است بدانید که این توهین‌ها به این‌جا هم بسنده نمی‌شود بلکه گاهی اوقات به علما، مراجع و ساحت مقدس اهل بیت (ع) هم توسط فتنه‌گران توهین می‌شود، آن‌هم با نام و عنوان جانبازان و ایثارگران!

مسئله‌ای که در این‌باره مطرح می‌شود، این است که دشمن، دشمنی می‌کند و همان‌طور که امام خمینی (ره) فرموده‌اند، «منافقین از کفار بدترند» بنابراین ما با قرار گرفتن مقابل فتنه‌گران، با بدترین نوع دشمن روبه‌رو هستیم که می‌خواهد تفکر انقلابی جانبازان و ایثارگران را از آن‌ها بگیرد. با این وجود مسئولان کشور، چه مسئولانی که در حوزه ایثارگران وظیفه دارند و چه مسئولان نظارتی و قضایی، همگی باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند که دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، بازیچه دست فتنه‌گران نیستند. این موضوع وقتی بیشتر حساسیت‌برانگیز است که مشخص می‌شود پشت پرده این فتنه‌گران برخی سیاسیون قرار دارند که برای آن‌ها زمینه فعالیت را ایجاد کرده و یک حاشیه امنی را ایجاد می‌کنند تا به خودشان اجازه دهند که با عنوان جانبازان و ایثارگران، فتنه‌گری کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار