به همت رایزنی فرهنگی ایران در آتن؛

کتاب «اسلام از منظر شیعه» به زبان یونانی منتشر شد

به همت رایزنی فرهنگی ایران در آتن، کتاب «اسلام از منظر شیعه» نوشته محمدعلی شمالی به زبان یونانی به زیور طبع آراسته و منتشر شد.
کد خبر: ۳۸۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ - 01March 2020

کتاب «اسلام از منظر شیعه» به زبان یونانی منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «اسلام از منظر شیعه» نوشته محمدعلی شمالی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن به زبان یونانی چاپ و منتشر شد. این کتاب برای غیر مسلمانانی که می‌‎خواهند اسلام را به صورت خلاصه مطالعه کنند و همچنین جوانان مسلمانی که در جامعه غرب و یونان رشد و نمو داشته‌اند مفید و ارزشمند است.

این کتاب با مشارکت و همکاری مرکز اسلامی انگلیس (وابسته به دفتر مقام معظم رهبری) از زبان انگلیسی به یونانی ترجمه و در ۱۶۵ صفحه در قطع وزیری و شمارگان هزار نسخه چاپ و منتشر شد. علاوه بر ارسال نسخه‌هایی از این کتاب به کتابخانه‌های ملی، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های عمومی شهرداری‌های یونان، در نمایشگاه‌های کتاب که توسط این نمایندگی در طول سال برگزار می‌شود، استفاده و بهره برداری خواهد شد.

همچنین به زودی فایل پی دی اف کتاب مذکور روی سایت پرتال رایزنی فرهنگی ایران در یونان و صفحات مجازی برای استفاده علاقه‌مندان یونانی زبان قرار خواهد گرفت. علی محمد حلمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان در مقدمه آن آورده است: تشیع در سراسر تاریخ پر فراز و نشیب خود همواره با نام ایران همراه بوده است. نفوذ تشیع در ایران و گسترش آن در شهر‌های ایران قدمتی طولانی دارد. مهمتر از این زمانی بیش از پنج قرن از ابتدای دوره صفویان تا کنون تشیع مذهب رسمی ایرانیان بوده است.

در بخش دیگری از مقدمه رایزن فرهنگی ایران آمده است: اگرچه پیش از آن نیز حکومت‌های شیعه مذهبی همانند علویان طبرستان و آل بویه بر بخش‌های وسیعی از ایران فرمانروایی کرده بودند با وجود این پیشینه تاریخی، این وقوع انقلاب اسلامی بود که در دوره ما رویکرد جدیدی از رابطه مفهومی تشیع و ایران را شکل داد. انقلاب اسلامی ایران از دیدگاه فرهنگی و اجتماعی همچون انقلاب‌های دیگر، راه را برای دگرگونی‌های سیاسی و اجتماعی کلان باز کرد. به واقع در اثر این رخداد و رخداد‌های متعدد پس از آن بود که تشیع به یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار دنیای ژئوپلیتیک تبدیل شد به دیگر سخن با انقلاب اسلامی، پتانسیل نهفته در مذهب تشیع شکوفا شد و این مذهب در کشور بزرگی مثل ایران به قدرت سیاسی دست یافت.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار