معرفی کتاب:

«خوبان محله ما»

کتاب «خوبان محله ما» نگاهی بر زندگی‌نامه، وصایا، آثارمکتوب و مصور با تاکید بر سیره‌ تربیتی و اخلاقی شهدای گرانقدر پهر آباد منطقه 3 مراغه استان آذربایجان شرقی دارد.
کد خبر: ۳۸۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ - 01March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، کتاب «خوبان محله ما» نگاهی بر زندگی‌نامه، وصایا، آثارمکتوب و مصور با تاکید بر سیره‌ تربیتی و اخلاقی شهدای گرانقدر پهر آباد منطقه 3 مراغه استان آذربایجان شرقی دارد.

این کتاب به تالیف عادل نصیرزاده، حسن صفری، هادی صادق، با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی به شمارگان 1000 نسخه در 201 صفحه در زمستان 1397 به چاپ رسیده است.

این کتاب خوانندگان را با خاطرات و زندگی سرشار  از شور شوق، جهاد و معنویت یاران روح الله و رهروان فی سبیل الله شهدای معزز و والامقام منطقه 3 مراغه(پهر آباد) که از زبان اعضای خانواده ،نزدیکان، دوستان همرزمان و همسنگرانشان را روایت شده، آشنا می سازد. 

نقطه جالب و قابل توجه در تهیه و نگارش این کتاب، این است که نویسندگان آن، ترکیبی از پیوستگی و ارتباط نسل های مختلف انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده اند.

این مجموعه در مدت زمان تقریبی دوسال اخیر از طریق مصاحبه و گردآوری و مطالعه آثار و دست نوشته های شهدا و خانواده معظم و دوستان و همرزمان آنان با حفظ امانت داری در اسناد و گفتار تهیه گردیده است.

 بخشی از وصیتنامه شهید «جعفر ارژنگی» که در این کتاب آمده است:

پدر و مادر و خانواده ام برایم گریه‌ای نکنید که چون من به لقاالله پیوسته‌ام و زندگی نوین و جاویدی را شروع کرده‌ام و به جای گریه، برای حق، لبیک بگویید. اسلام را در جهان ترویج دهید. دنباله رو راه امام عزیز باشید. امام را تنها نگذارید و برای طول عمر آن حضرت دست از دعا برنکشید که او فردی عادی مثل ما نیست و یک انسان ملکوتی هست. پدر و مادر یک عمر من با شما زندگی کرده‌ام. اگر در طول این مدت از من بدی دیده‌اید امیدوارم که مرا ببخشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها