دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

کشتار مسلمانان هند در میان هیاهوی «کرونا»/ نقش پررنگ صهیونیست‌ها در جنایات هندوهای افراطی

این روزها در میان خبرهای پر بازدید در خصوص شیوع ویروس کرونا، خبرهایی مبنی بر کشتار مسلمانان هند در رسانه‌ها منتشر می‌شود که هر انسانی را آزرده‌خاطر می‌کند.
کد خبر: ۳۸۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ - 03March 2020

کشتار مسلمانان هند در میان اخبار کرونایی/ نقش پررنگ صهیونیست‌ها در جنایات هندوهای افراطیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مهدی‌ مهدیار؛ این روزها در میان خبرهای مختلف و پر بازدید در خصوص شیوع ویروس کرونا، خبرهایی مبنی بر کشتار مسلمانان هند توسط هندوهای افراطی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که هر انسانی را آزرده‌خاطر می‌کند. در این نوشتار سعی شده تا بدانیم منشاء این اتفاقات چیست و چه کسانی پشت پرده این کشتار بی‌رحمانه هستند؟

ابتدای این ماجرای خونین آنجایی بود که حزب فعلی حاکم بر هند «بی.جی.پی»، قانونی در مجلس به تصویب رساند که به موجب آن، کسانی که نمی‌توانند هندی بودن خود را ‏با مدارکی که منوط به قبل از جولای ۱۹۸۸ باشد، اثبات کنند از کشور هند اخراج می‌شوند.

پس از آن حزب حاکم (متشکل از هندوهای افراطی) به‌دلایل کمبود بانک رای با خباثتی مثال‌زدنی قانونی تحت عنوان اصلاحیه شهروندی (CAB) را در مجلس به رای گذاشت که می‌‌توان با صراحت گفت قانونی ضد اسلامی است؛ در این قانون اتباع غیر هندی سه کشور بنگلادش، پاکستان و افغانستان که از مذاهب هندو، مسیحی، سیک، بودایی، جین و زرتشت هستند، می‌توانند در هند با شرایطی حق شهروندی بگیرند.

طبق این قانون (CAB) مسلمانان در زمره افرادی‌که می‌توانند حق شهروندی داشته باشند، محسوب نمی‌شوند و این آغاز کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در هند بود.

پس از تصویب این قانون در 22 آذر، مسلمانان هند که خود را در آستانه اخراج از سرزمین مادری‌شان می‌دیدند، دست به اعتراض مسالمت‌آمیز زدند که با سرکوب بی‌رحمانه پلیس مواجه شدند. پلیس همچنین دست به سرکوب گسترده دانشجویان معترض زد و شرایط را به‌سمت جنگ داخلی یعنی همان چیزی که هندوهای افراطی می‌خواهند، سوق داد.

از آن زمان درگیری میان مسلمانان و هندوهای متعصب که از حمایت دولت هم برخوردارند، ادامه داشت تا اینکه کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در این روزها به اوج خودش رسید. سفر دونالد ترامپ در هفته گذشته، آتش زیر خاکستر اختلافات مذهبی در هند را شعله‌ور کرد.

دونالد ترامپ قرار بود پنجم اسفند برای دیدار با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند وارد این کشور شود. قبل از ورود رئیس‌جمهور آمریکا، مسلمانان که می‌دیدند ورود ترامپ اهرم فشاری بر دولت هند است، با به دست گرفتن پلاکاردهایی در مخالفت سفر ترامپ و تصویب قانون تبعیض مذهبی به خیابان‌ها آمدند.

دولت هند نیز برای نخستین بار تلاش کرد با مذاکره اعتصاب‌هایی را خاتمه دهد، ولی موفق نشد. کم‌کم اوضاع دهلی نو شلوغ شد تا پلیس به وسط میدان بیاید، اما پلیس تنها نبود و هندوهای افراطی هم به کمک‌شان آمدند و با به دست گرفتن شمشیر و چماق و... در مقابل مسلمانان بی دفاع ایستادند تا صحنه‌های آزاردهنده‌ای رقم بخورد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی اعلام کرد که در این درگیری‌ها پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات به آن‌ها ملحق شده است.

چند ساعت کافی بود تا جوی خون در خیابان‌های دهلی نو به راه بیافتد و ده‌ها مسجد، خانه و مدرسه به آتش کشیده شود. حتی هندوهای متعصب که فرصت را مناسب می‌دیدند به مناره‌های مساجد نیز رحم نکردند و از زمین و آسمان بر سر مسلمانان گلوله ریختند.

آمارهای دولتی و به‌ظاهر رسمی گفتند این درگیری‌ها 20 کشته و 190 زخمی طی فقط پنج ساعت به جای گذاشته است اما آمارهای غیررسمی خبر از فاجعه‌ای انسانی می‌داد، بیش از 50 نفر کشته و یک هزار نفر زخمی شده‌اند.

پس از این کشتار ترامپ در سلسله‌ واکنش‌های تامل‌برانگیزش، در دیدار با نارندرا مودی لبخندی بر لب زد و گفت: برخورد با مسلمانان یک موضوع داخلی برای هند است که ما در آن دخالت نمی‌کنیم. مسلمانان باید با دولت هند همراه باشند.

علی‌رغم گذشت یک هفته از این کشتار وحشیانه هنوز هم روند کشف جنازه‌های مسلمانان ادامه دارد. منابع محلی می‌گویند که جنازه‌ها پیش از کشته شدن مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و هندوهای افراط گرا آن‌ها را پس از مرگ به چاله‌های متعفن‌ انداخته‌اند. از سوی دیگر عملیات جست‌وجو برای یافتن جنازه‌های بیشتر همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.

با توجه به نزدیکی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، به آمریکا و رژیم صهیونیستی‌، و اظهارنظر «امیت شاه» وزیر کشور هند که گفته بود «ما مسیر آمریکا و اسرائیل را ادامه خواهیم داد»، ‌احتمال اینکه این جنایات و مسلمان‌کشی به دستور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده باشد، بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار