سرتیپ دوم حمیدی فراهانی:

مراکز درمانی ارتش برای مقابله کرونا آماده باش هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ارتش با تاکید بر این که هیچ مشکلی برای مقابله با ویروس کرونا نداریم، گفت: تمامی مراکز درمانی ارتش برای مبارزه با این ویروس آماده باش هستند.
کد خبر: ۳۸۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ - 03March 2020

مراکز درمانی ارتش برای مقابله کرونا آماده باش هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرتیپ دوم «رامین حمیدی فراهانی» رییس دانشگاه علوم پزشکی ارتش با ابراز رضایت از وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ارتش اظهار داشت: امکان ورود ویروس به بدن هست، ولی سیستم ایمنی بدن آنقدر قوی است که علائم در فرد دیده نشود بنابراین تا ۸۰ درصد جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد، چون سیستم ایمنی از پس این ویروس برمی‌آید و جوانان و افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند احتمال کمتری دارد مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه ترس ایجاد شده در این روز‌ها خیلی منطقی نیست، افزود: افرادی که بیماری مزمن ریوی و قلبی دارند و یا بیماران کلیوی و کبدی همچنین افرادی که شیمی درمانی می‌شوند بیشتر در معرض ابتلا هستند.

سرتیپ حمیدی گفت: در ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی تجهیزات با آخرین استاندارد‌های جهانی مورد نیاز برای تشخیص این بیماری فراهم شده است و عامل بیماری زا در اسرع وقت شناسایی می‌شود و از اقصی‌نقاط کشور نمونه‌ها با سرعت بسیار بالایی جهت بررسی به دست ما می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تحت ساماندهی ستاد ارتش قرارگاه‌هایی در کل کشور ایجاد شده است که به صورت شبانه روزی آمار بیماران بررسی و گزارش می‌شود و بحمدالله تا امروز هیچ مورد مبتلا به کرونا در ارتش مشاهده نشده است و در تمام یگان‌ها پیشگیری‌ها و اقدامات بلافاصله و خیلی خوب اجرا شده است.

حمیدی اظهار داشت: علاوه بر این سامانه بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی در خدمت همه مردم عزیز کشورمان و بیماران احتمالی مجموعه ارتش است و در همین راستا بیمارستان‌های ارتش به صورت آماده باش به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش افزود: وضعیت هم اکنون عادی و تمام امورات تحت کنترل است. قطعا ویروس کرونا نمی‌تواند آسیبی به نیرو‌های جوان و توانمند ارتش و نیرو‌های مسلح برساند؛ چرا که نیرو‌های ارتش افرادی با جسم سالم و پر انرژی بوده و بالاخص در رده سنی هستند که آمار‌های جهانی نشان می‌دهد هیچ خطری این افراد را تهدید نمی‌کند.

وی افزود: تیم پزشکی و کادر درمان دراین روز‌ها وظیفه دارند تا از شیوع ویروس جلوگیری کنند تا آمار مراجعین روز به روز در کشور عزیزمان کاهش پیدا کند و بحمدالله نیرو‌های کادر بهداشت و درمان ارتش بسیار مصمم و با پشتکار فراوان با روحیه‌ای عالی آماده خدمت رسانی هستند و ان‌شاءالله با عبور از فصل سرما این ویروس هم ریشه کن خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار