بررسی آخرین وضعیت کرونا از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم

آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا، امروز در جلسه‌ای با حضور مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم بررسی شد.
کد خبر: ۳۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ - 04March 2020

بررسی آخرین وضعیت کرونا با حضور مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا، امروز در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام «محمود محمدی عراقی» مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم بررسی شد.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی در این جلسه با بیان قدردانی رهبر معظم انقلاب به کادر درمانی و مدیران استانی در مبارزه با بیماری کرونا، اظهار داشت: مردم قم همواره در صف مقدم انقلاب حرکت کرده‌اند و در بلای این ویروس منحوس بار دیگر از این آزمون سربلند خارج می‌شوند.

وی با تاکید بر پیگیری هرچه بیشتر کمبود‌های موجود گفت: برخی از این کمبود‌ها در سطح استان با پیگیری مسئولان مرتفع می‌شود، اما برخی از آن‌ها نیاز به پیگیری در سطح ملی دارند که باید از طریق وزارت بهداشت تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم نیز به برخی اقدامات صورت گرفته برای کنترل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: پدافند جنگ نوین سپاه پاسداران با ۱۲ خودرو از هشتم اسفند تا کنون ۵۲۰ هزار متر مربع از اماکن عمومی را ضدعفونی کرده است.

وی به کشف اقلام متعدد احتکار شده از قبیل ماسک و ژل ضدعفونی توسط نیرو‌های سپاه اشاره کرد و ادامه داد: از روز گذشته یگان فاتحین سپاه با استقرار در خروجی‌های استان اقدام به غربالگری و تب سنجی مسافران می‌کنند.

«علی ابرازه» قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، گفت: در استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلاء به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰ نفر از شهروندان قم براثر ابتلاء به این بیماری جان باخته‌اند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام علی بن ابی طالب (ع)، امام رضا (ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد و به طور متوسط در روز‌های اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ نفر بهبود یافته هم ترخیص می‌شوند.

ابرازه مهمترین شیوه مبارزه با کرونا را ایزوله خانگی دانست و یادآورشد: ۲۰ هزار مترمربع از سطح شهر گندزدایی می‌شود و یک بیمارستان سیار ارتش در منطقه پردیسان راه اندازی و یک بیمارستان سیار دیگر هم توسط سپاه در منطقه جمکران به زودی مستقر می‌شود.

وی افزود: هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و موادضدعفونی کننده تا کنون به مردم تحویل و از امشب توزیع مجدد این اقلام بین شهروندان از سر گرفته می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا خواستار افزایش روز‌های تعطیل در استان شد و گفت: آمار‌های به دست آمده نشان می‌دهد در روز‌های تعطیل تعداد بستری‌ها به مراتب کاهش می‌یابد و امیدواریم مسئولان استان با افزایش موقت روز‌های تعطیل به این روند کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار