سفیر چین در تهران خبر داد؛

۵٧٦ هزار دلار کمک نقدی مردم چین به ایران برای مبارزه با کرونا

سفیر چین در تهران گفت که سفارت ایران در پکن در ۲۴ ساعت گذشته چهار میلیون یوان (برابر با ۵۷۶ هزار دلار) کمک نقدی از مردم چین دریافت کرده است.
کد خبر: ۳۸۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ - 05March 2020

۵٧٦ هزار دلار کمک نقدی مردم چین به ایران برای مبارزه با کرونابه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در صفحه توئیترش از کمک‌های نقدی مردم چین در پی شیوع ویروس کرونا به ایران خبر داد و نوشت: «ملت چین به صورت فعالانه کمک‌های نقدی را برای مبارزه با کرونا به ایران اهدا کردند.»

وی افزود: «سفارت ایران در پکن در ۲۴ ساعت گذشته چهار میلیون یوان (برابر با ۵۷۶ هزار دلار) دریافت کرده است.»

بر اساس این گزارش، تاکنون چهار محموله کمک از سوی چین به ایران ارسال شده و علاوه بر این یک تیم تخصصی از پزشکان چینی نیز برای همکاری با متخصصان ایرانی به ایران آمده‌اند.

اولین محموله ارسالی شامل ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا بود که روز جمعه با پرواز باری ماهان وارد ایران شد. دومین محموله کمک‌های چین شامل بیش از ۵۰ هزار کیت پیشرفته تشخیص سریع کرونا و دستگاه‌های اکسیژن ساز بود که روز شنبه با پرواز باری ماهان از گوانگجو وارد تهران شد. همراه با محموله دوم نیز پنج نفر از کارشناسان صلیب سرخ چین نیز به منظور همکاری و انتقال تجربیات موفق در مبارزه با کرونا به تهران آمدند. سومین محموله شامل کیت‌های تشخیص، لباس‌های محافظتی یکسره برای استفاده در بیمارستان‌ها، دستگاه اکسیژن سنج و سایر تجهیزات پزشکی بود که با پرواز باری ماهان از طریق شانگ‌های به ایران ارسال شد. چهارمین محموله شامل کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های اکسیژن ساز، دستگاه تحلیل کیت و دارو‌های مبارزه با کرونا با هواپیمای باری ماهان روز پنجشنبه از پکن وارد ایران شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار