بیانیه حوزه هنری در محکومیت کاریکاتور موهن پیامبر اعظم (ص)

حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای محکومیت کاریکاتور موهن و توهین‌برانگیز به ساحت رسول مکرم اسلام در مجله فرانسوی شارلی ابدو بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ - 17January 2015

بیانیه حوزه هنری در محکومیت کاریکاتور موهن پیامبر اعظم (ص)

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، در پی انتشار کاریکاتور توهینآمیز به پیامبر اعظم اسلام صلی الله علیه و آله از سوی مجله فرانسوی شارلی ابدو، حوزه هنری انقلاب اسلامی بیانیهای را به شرح ذیل صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

تَبَّتْ یَدا أَبِی لَهَبٍ وَ تَبَّ

زبان قابل حمد خدا شد

که با نام محمد (ص) آشنا شد

دو عالم چون صدف در هم شکستند

که آمد گوهر نامش به دستم

(بیدل دهلوی)

عمل شنیع و زشت دست اندرکاران مجلهای وابسته به تبلیس ابلیس در کشوری که داعیهدار آزادی است و ناروایی به ساحت سلیم و مقدس حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) که خلاف همه آیینهای آسمانی است، دلهای پاک همه پیروان قوانین الهی – به تخصیص مسلمانان – را به درد آورده است. گرچه به شهادت تاریخ، از این بیادبیها و بیخردیها در درازنای روزگاران نسبت به جان شیفته همه انبیا و اولیا به ناروایی روا داشته شده است، اما هرگز گردی بر دامان مبارک آن آیات رحمانی و ربانی و آن نامهای الهی ننشسته است، که به تعبیر مولوی مه فشاند نور و سگ عوعو.

با این وصف، قافله و قاطبه شاعران، نویسندگان و اصحاب فکر و اندیشه و هنر در حوزه هنری انقلاب اسلامی، با تمام دل و جان خویش این عمل پلید را محکوم میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها